פרשת מטות מסעי תשפ"א, מחול הכרמים, יקב גבעות

מדור שבועי מרתק באדיבות מומחה היינות שרגא גבהרד | והשבוע: מחול הכרמים 2019, יקב גבעות

יין ואלכוהול 9.7.2021 | 11:58

צילום: באדיבות המצלם

פרשת מטות מסעי תשפ"א, מחול הכרמים 2019, יקב גבעות

בסוף כל פרשה יש סיכום כמה פסוקים יש בה, והמציין גם מציע גימטרייה לזכור את המספר.

בפרשת מסעי יש 132 פסוקים, הכנסתי את המספר הזה למחשב, והוא הציע לי 1099 גימטריות מהתנ"ך. הנה דוגמא קטנה: 'אל-המלאכה'. 'אל-יצא'. 'בלי-מים'. 'העם-הזה'. 'חסידים'. 'נגד-אחינו'. ויש עוד יותר מאלף.

כל הרואה את הגימטרייה שהמסורת מציעה לנו משתומם: 'מחלה חולה'. הגימטרייה אכן מתאימה, אבל האם המשפט גם כן מתאים? כדי לחבר את הגימטרייה לפרשה, נצטרך להציג חמש הקדמות:  

א _  בפרשת מסעי ישנה רשימה של מ"ב מסעות, לא כתוב מה עשו בכל מסע ומסע, אלא רק "ויסעו... ויחנו, ויסעו... ויחנו", עד שמגיעים לתחנת 'הֹר הָהָר', התורה מספרת שאהרן הכהן נפטר שם (במדבר לג/לח). זה קטע מיותר לכאורה, שהרי הפטירה של אהרן כבר מפורטת בהרחבה בפרשת 'חוקת' (פרק כ'). מה פתאום מתוך 42 המסעות, מציינת התורה דווקא את המאורע הזה? התשובה היא שאהרן הכהן נפטר בראש חודש אב (במדבר לג/לח). תמיד יוצא ראש חודש אב בפרשת מסעי, זאת אומרת שלתחנה 'הֹר הָהָר' יש אקטואליה עכשווית, לכן זה הוזכר. כלומר: פרשת מסעי קשורה באופן ישיר לחודש אב.

ב _  בפרשתנו  מוזכרים נישואי בנות צלפחד, ובגלל המגבלה של הצעות שידוכין רק מבני השבט, קשה היה להן למצוא שידוך (ב"ב קיט/ב).

ג _  על ידי המחולות בכרמים מצליחים למצוא שידוכים (תענית כו/ב).

ד _  ההתארגנות למחול של חמישה עשר באב, צריכה  להתחיל לפני כן, כולן צריכות בגדי לבן שאולים. לכן כבר מראש חודש מתחילים לחשוב על כך.

ה _ לאחת מבנות צלפחד קראו 'מחלה'.

עכשיו הכל ברור: 'מחלה' =הבת של צלפחד, 'חולה' =מחוללת ורוקדת בכרמים (חישוקי חמד כתובות), וכמובן שדרך 'מחול הכרמים' הגיע המאמר לפינה שלנו.

השבוע זה 'שבוע שחל בו תשעה באב', ואני מציע משהו מעניין לכבוד שבת קודש, כשנשתה אותו נזכור להתגעגע לבניין בית המקדש, לנסך יין על הקרבנות, ולשתות יין של מעשר שני בחצר בית המקדש.

הנה יין מתבקש לשבת זו ליקב גבעות יש בסדרה הקלאסית יין  ששמו "מחול הכרמים", בלנד של פטי ורדו, קברנה סוביניון ומרלו הענבים גדלו בשומרון בגובה כ800 מטר. והתיישנו 12 חודשים בחביות עץ אלון.

בלנד נהדר עם ריחות של פירות שחורים ואדומים, תבלינים, יין מורכב, רך ומאוזן.

המחיר 100 ש"ח. כשרות:הרב אלחנן בן נון, רבנות אזורית .O.K. הרב מרדכי אונגאר דומ"ץ ניו סקווירא ניו יורק.

לחיים שבת שלום וחודש טוב

שרגא גבהרד – יועץ בתחום הכשרותי והמקצועי ביין, סדנאות יין וסיורי יקבים: 052-6176201.
http://kosher-wine.co.il

לעמוד היקב

הרצאה ייחודית, מעניינת וטעימה."כשרות היין" "חשיבות היין". "יין בתורה". "תהליך עשיית היין". "איך מתאימים וטועמים יין". "נזקים בכרמים ויקבים" ועוד מגוון נושאים רבים ומעניינים, מלווה בטעימת יינות. מתאים לכל ציבור, לפרטים נוספים לחצו כאן

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום