40 דקות: נשיא טורקיה שוחח עם מקבילו הישראלי

שיחה מפתיעה הערב בין נשיא טורקיה האויב לבין נשיא ישראל הנכנס יצחק הרצוג. "הנשיאים הדגישו בשיחה כי יחסי ישראל וטורקיה הם בעלי חשיבות רבה לביטחון וליציבות במזרח התיכון וישנו פוטנציאל גבוה לשיתוף פעולה בין שתי המדינות בתחומים רבים"

ארי קלמן | מדיני 12.7.2021 | 23:28

יצחק הרצוג/הנשיא ארדואן צילום: יונתן זינדל/וויסאם אשלמון, פלאש 90

רג׳יפ טאיפ ארדואן, נשיא טורקיה שוחח הערב (שני) עם נשיא המדינה הנכנס יצחק הרצוג, שיחה שנמשכה כ-40 דקות והתנהלה באופן רגוע ושלו, למרות האיבה בין המדינות שהתגברה מאז תקרית השתלטות חיילי צה"ל על 'משט המרמרה' לעזה בשנת 2010.

בבית הנשיא אישרו כי נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שוחח בטלפון עם נשיא טורקיה, רג׳יפ טאיפ ארדואן ובמהלכה בירך הנשיא ארדואן את הנשיא הרצוג לרגל כניסתו לתפקיד.

עוד נמסר כי "הנשיאים הדגישו בשיחה כי יחסי ישראל וטורקיה הם בעלי חשיבות רבה לביטחון וליציבות במזרח התיכון וישנו פוטנציאל גבוה לשיתוף פעולה בין שתי המדינות בתחומים רבים, במיוחד בתחום האנרגיה, התיירות והטכנולוגיה".

עוד נמסר כי בשיחה ציינו השניים כי למרות מגיפת הקורונה, הסחר הדו-צדדי בין המדינות הוא להרחיב ולפתח את מכלול הקשרים הכלכליים ביניהם.

"הנשיאים מייחסים חשיבות רבה להמשך קיום מגעים ודיאלוג רציף למרות כל חילוקי הדעות, וזאת במטרה לקדם צעדים חיוביים לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני אשר יתרמו גם לשיפור ביחסי ישראל-טורקיה", אמרו.

לפי דיווחי עיתונאים בישראל, השיחה ארכה כ-40 דקות וכי ראשי הממשלה נפתלי בנט, יאיר לפיד וכן שר הביטחון בני גנץ עודכנו מראש על השיחה המתוכננת לנשיא האויב.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום