מהפכת המשכנתאות: הכירו את האפשרות להקטנת ההחזר החודשי באופן ניכר

יש לכם נכס עם משכנתא? כדאי לכם לבדוק אם אתם זכאים למחזר את המשכנתא שלכם, להקטין את ההחזר החודשי ולשלם פחות • הכירו את החברה שתערוך עבורכם בדיקה ללא התחייבות

אליקים דהן כתבה מקודמת | כלכלי 13.7.2021 | 12:28

חתימה על משכנתא צילום: פיקסביי

לאחרונה בנק ישראל ביטל את הגבלת שיעור רכיב ריבית הפריים בתמהיל המשכנתא. המשמעות: מעכשיו ניתן לקחת עד שני שלישים מהמשכנתא בריבית הפריים, שהיא הריבית הזולה והכדאית ביותר בשוק.

למי כדאי לבצע מחזור משכנתא? אם עדיין לא חלפו 7 שנים מיום לקיחת המשכנתא, המשמעות היא שאתם עדיין בשלב תשלומי הריבית וטרם התחלתם לשלם את הקרן. באמצעות מיחזור משכנתא, באפשרותכם להקטין את גובה הריבית ולהקטין באמצעות כך את התשלום החודשי.

יחד עם זאת חשוב לזכור: במידה וסכום יתרת המשכנתא שנותרה לתשלום עומד על פחות מ-600,000 ש"ח, עסקת מיחזור המשכנתא הופכת ללא כדאית עבורכם. משום שחישוב עלויות פירעון מוקדם, בתוספת עמלה ליועץ המשכנתאות, ועמלת פתיחת תיק וכדו' במקרה של מעבר לבנק אחר, הופך את מחזור המשכנתא ללא כדאי מבחינה כלכלית.

בכל מקרה שבו הסכום מעל 600 אלף שקלים, ניתן להוזיל משמעותית את החזרי המשכנתא על ידי מחזור משכנתא – כלומר, סילוק המשכנתא הישנה בעזרת לקיחת משכנתא חדשה ושינוי תמהיל המשכנתא לעדכני ומותאם יותר לתנאים החדשים.

כדי למחזר את המשכנתא ולשנות את התמהיל לריבית הפריים, צריך לשלם קנס של עמלת פירעון מוקדם, ולכן כדאי לבדוק את הכדאיות הכלכלית של מחזור המשכנתא. את הבדיקה הזו מומלץ לתת למומחים למשכנתאות לנהל עבורכם, על מנת שיבדקו עבורכם אם העסקה הזו כדאית עבורכם. הבדיקה כרוכה בתשלום, על בסיס הצלחה בלבד, אך בשורת התוצאה, יועץ המשכנתאות מצליח להוריד עבורכם את ההחזר החודשי ומשיג עבורכם ריביות טובות יותר במשכנתא החדשה כך שעלות הבדיקה, חוסכת עבורכם בפועל הון רב, לעומת ביצוע הבדיקה באופן עצמאי ללא כל ידע והיכרות עם המערכת הבנקאית.

"אנחנו במטרייה יעוץ למשכנתאות", מדגיש משה רוזן מנהל תחום משכנתאות בחברה, "נבצע את הבדיקה בשבילכם ללא התחייבות מצדכם כשהתשלום הוא על בסיס הצלחה בלבד. למומחים שלנו קשרים עסקיים בכל הבנקים למשכנתאות, בבתי ההשקעות ובחברות הביטוח. המומחים שלנו יצירתיים, ותיקים, מנוסים ומכירים כל השיטות, והם יכולים להשיג עבורכם את תמהיל המשכנתא הטוב, הנכון והמתאים לכם ביותר".

כל מה שעליכם לעשות זה, למלא את הטופס המצורף שישלח לצוות המומחים שיבדקו עבורכם איך ניתן להוזיל את המשכנתא שלכם.


בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום