מבוכה: בנט הודה לנשיא על משהו שלא קרה

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח היום עם נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, בפעם הראשונה מאז נכנס לתפקידו, והודה לנשיא על העברת השגרירות לירושלים. משהו שלא התרחש מעולם

יוסי שטארק | מדיני 13.7.2021 | 19:48

נפתלי בנט צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח היום (שלישי) עם נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, בפעם הראשונה מאז נכנס לתפקידו.

ראש הממשלה בנט שוחח הנשיא על הקשרים הדיפלומטיים ועל שיתופי פעולה עסקיים בין המדינות, כשהנשיא אף הזמין את בנט לביקור בברזיל.

בנט הודה לנשיא על ברכותיו לרגל הקמת הממשלה החדשה בישראל וגם הזמין אותו לביקור בישראל.

מבוכה מדינית נוצרה כאשר בהודעה שפורסמה מטעם ראש הממשלה בנט, מיד אחרי השיחה, נכתב כי "רה"מ בנט אמר לנשיא ברזיל כי ישמח לארחו בשגרירות ברזיל בירושלים, שפתיחתה היוותה צעד היסטורי ראשון במעלה". זאת כשהשגרירות של ברזיל בכלל ממוקמת בתל אביב.

במודעה מטעם ראש הממשלה נכתב גם כי רה"מ בנט ציין בשיחה שהנשיא הוא ידיד גדול של מדינת ישראל. בתוך כך, בירך רה"מ על בחירתה של ברזיל לחברות במועצת הביטחון של האו"ם, וכן הדגיש את עמידתה האיתנה והמתמשכת לצד ישראל בזירה הבינלאומית.

הטעות של בנט נובעת ככל הנראה מאירוע אחר שהתקיים בירושלים, בדצמבר 2019, כאשר יו"ר ועדת החוץ והביטחון של ברזיל, אדוארדו בולסונרו, בנו של נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו, השיק את משרד הסחר של ברזיל בירושלים, והבטיח כי אביו יממש את הבטחתו מקמפיין הבחירות ויעביר את השגרירות שלה לבירה בשנה הבאה. הבטחה שטרם מומשה.

הכתב המדיני של 'ישראל היום' אריאל כהנא עדכן כי בלשכת בנט אומרים שמדובר בטעות של הודעת בנוסח ההודעה לתקשורת ולא בטעות של ראש הממשלה. לדבריהם, בנט דיבר על פתיחה עתידית של השגרירות, ואף העלה בפני בולסונארו את נושא פתיחת השגרירות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום