אשת חבר: אלמנת הגאון המובהק הלכה לעולמה

אלמנת הגאון המפורסם רבי עקיבא קיסטר זצ"ל מראשי ישיבת 'יד אהרן' בירושלים הרבנית ציפורה קיסטר ע"ה הלכה לעולמה בגיל 74. 'בחדרי חרדים' על מסכת חיים של הרבנית ובעלה שהקדישו את כל חייהם לתורה. מסע הלוויה בצהריים משמגר להר הזיתים 

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 14.7.2021 | 11:01

נר צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: מירושלים מגיעה הבוקר הידיעה על פטירתה של האישה החשובה, הרבנית הצדקנית מרת ציפורה קיסטר ע"ה אלמנת הגאון רבי עקיבא קיסטר זצ"ל ראש ישיבה בישיבת 'יד אהרן' בירושלים והיא בת 74 בפטירתה. 

הרבנית ע"ה ע"ה נולדה בשווייץ בי"ג תמוז תש"ז לאביה רבי ביינוש לוין זצ"ל מארוזה שבשווייץ.  

בהגיעה לפרקה בשנת תש"ל נישאה לבעלה הגדול, הגאון המובהק רבי עקיבא קיסטר זצ"ל ראש ישיבה בישיבה יד אהרן בירושלים שנפטר לבית עולמו בחודש סיון תשע"ז.

הגר"ע קיסטר זצ"ל שהיה בנו של השופט החרדי בבית המשפט העליון ר' יצחק קיסטר ז"ל, בבחרותו למד בישיבת פוניבז' שם למד ושנה בשקידה עצומה ביגיעה ועמל אינסופיים בתורה הקדושה. ופקע שמו בכל עולם התורה כאחד מגדולי המתמידים של עולם הישיבות, מופלג ביותר בתורה ועמלה. ראשי הישיבה בפוניבז' ראו בו כלי מחזיק ברכה וחיבבוהו בצורה מופלאה, תוך שהם נוהגים להשתעשע עמו שעות רבות במו"מ בעומקן של סוגיות.

לאחר נישואיה עברה להתגורר יחד עם בעלה בשכונת שערי חסד בירושלים, שם התגוררו הוריו, בסמיכות לביתו של בעל "קונטרס השיעורים" הגאון רבי ישראל זאב גוטסמן זצ"ל ראש ישיבת "נצח ישראל", אליו התקרב בעלה עד למאוד.

יחד עם בעלה הגדול, בנו את ביתם על אדני התורה כפי שקיבל מרבותיו, והרבנית ציפורה ע"ה עמדה לימינו בגבורה כל ימיו והסירה ממנו כל עול גשמי. 

קשר עז ומיוחד היה לבעלה עם רבו המובהק מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל בעל ה'אבי עזרי', שהביע את חיבתו אליו ברבים וקירב אותו באופן מיוחד ונדיר. רבי עקיבא זצ"ל שם אזנו וליבו כאפרכסת בבחרותו ולאחר נישואיו עד אחרית ימיו של מרן הרב שך זצ"ל, בכדי לקלוט מתורתו ומשנתו בחרדה גדולה כעבד לאדונו ורבי עקיבא והרבנית היו מתייעצים עמו על כל צעד ושעל.

זכתה והותירה אחריה דור ישרים מבורך: בניה הרבנים הגאונים: רבי יהודה מחשובי האברכים בישיבת מיר, רבי יחזקאל מחשובי האברכים ברמת אשכול, רבי יעקב ישראל מחשובי האברכים בישיבת מיר. חתניה הרבנים הגאונים: רבי מרדכי קרליבך ראש כולל אהבת שלום ורבי מנחם בן יעקב מחשובי האברכים בישיבת מיר, נכדים ונכדות ההולכים בדרכה ולנים באוהלה של תורה.

מסע הלוויה היום (רביעי) בשעה 14:00 בצהריים מבית הלוויות שמגר בירושלים להר הזיתים שם תיטמן.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום