נחשפה פעילות חשאית של הקומנדו הימי האיראני

קבוצה של לוחמי הקומנדו הימי האיראני תועדו בתקופה האחרונה בסדרת אימוני צלילה חשאיים באי מלטה הסמוך לאיטליה. הפרסום על רקע הלוחמה הימית בין ישראל לאיראן

יחיאל גלאי | חרבות ברזל 14.7.2021 | 15:29

צוללן צילום: מאור קינסבורסקי, פלאש 90

הקומנדו האיראני עורך אימונים ימיים בים התיכון. כך מפורסם היום בN12'. לפי הפרסום של הכתב ניר דבורי, לפני כמה חודשים התקיים אימון ייחודי של קבוצת צוללנים אירנים במועדון צלילה מוכר באי מלטה.

לפי הדיווח, כעשרה אנשי קומנדו איראני ערכו אימונים באי הסמוך לאיטליה, אך פעלו בנפרד מקבוצות נוספות ששהו במקום למטרות צלילה. הבחירה אגב במלטה לפי הפרסום, בשל העובדה שמערכות הצלילה המתקדמות מיוצרות באיטליה, ומלטה נמצאת סמוך אליה.

יתרון נוסף שעמד בפני הקומנדו האיראני בבחירת האי כמקום לאימונים: מדובר באי פסטורלי ולא מחשיד, שקל להגיע אליו ולצלול בו. כמו"כ את ההכשרות על המערכת העבירה החברה שייצרה אותן.

דבורי מסביר כי הקומנדו הימי של משמרות המהפכה של אירן נחשב למקצועי מאוד ומתבסס על תורת הלחימה הרוסית. על פי ההערכות, היחידה מונה כמה מאות לוחמים, שאף מעורבים בלחימה בסוריה ובתימן כחלק מפעילות משמרות המהפכה.

לפי פרסומים זרים לוחמי הקומנדו הימי של משמרות המהפכה היו אחראים על מספר פגיעות ימיות בספינות ישראליות בתקופה האחרונה. ישראל, כך לפי פרסומים זרים, הגיבה לאותן תקיפות באמצעות פגיעה בספינות אירניות. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום