האיום האיראני: ביקורת במערכת הביטחון על בנימין נתניהו

הערב מתפרסם כי במערכת הביטחון שותפים לביקורת שמעביר נפתלי בנט על יו"ר האופוזיציה נתניהו בכל הנוגע להתנהלותו מול איום הגרעין האיראני, והם טוענים כי ממשלת נתניהו לא נערכה כראוי אל מול התרחישים

יחיאל גלאי | חרבות ברזל 14.7.2021 | 20:33

נפתלי בנט/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/דוד כהן, פלאש 90

ברקע העימות המתוקשר בין ראש הממשלה נפתלי בנט ליו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בכל הנוגע להתמודדות עם איום הגרעין האיראני, במערכת הביטחון היום (רביעי) מותחים ביקורת על ראש הממשלה לשעבר נתניהו וטוענים כי מאז ביטול הגרעין על-ידי ממשל טראמפ, לא הוצגה בישראל תכנית אלטרנטיבית להתמודדות מול האיום.

לפי הפרסום ב'חדשות 12', ראש הממשלה בנט בביקורתו כלפי נתניהו מכוון לכך שמאז שיצאה ארה"ב מהסכם הגרעין עם איראן, מדינת ישראל לא נערכה לבניית אלטרנטיבה לאופציה שאיראן תתקדם מאוד בתכנית הגרעין שלה ותגיע לסף פצצה. 

גם במערכת הביטחון בחודשים האחרונים דרשו פעם אחר פעם לעדכן ולאפשר את אפשרויות התגובה הישראלית מול ההתעצמות האיראנית, והם מעבירים ביקורת קשה על ראש הממשלה לשעבר נתניהו וטוענים שהוא לא מיהר לתקצב ולא מיהר לאשר תוכניות ולעדכן אותן למקרה שהמו"מ העכשווי של האמריקאים מול איראן יכשל. במערכת הביטחון חוששים שיוותרו מול האיום האיראני עם "אקדח ללא כדורים".

כזכור, ביום שני התייחס יו"ר הליכוד במליאת הכנסת למאבק מול הגרעין האיראני: "הפעולות שלנו עצרו וחיבלו וסיכלו את הגרעין האיראני במשך שנים. כל אחד יודע את האמת. מי שיודע את האמת לגבי הפעולות שלנו זה האיראנים שייחלו לכך שהממשלה שלנו תוחלף בממשלה שלכם - הם יודעים למה!".

ראש הממשלה בנט ביקש להגיב על דבריו של יו"ר האופוזיציה נתניהו ואמר: "מכיוון שקודמי מרבה לנופף בצורה בלתי אחראית בדגל איראן, אני לא אפרט כדי לא לפגוע בביטחון המדינה, אני רק אגיד שמעולם לא היה במדינת ישראל מישהו שדיבר כל כך הרבה ועשה כל כך מעט בעניין איראן."

נתניהו עלה שוב והגיב: "זו לא העת לעבור על כל המאמצים שחבריי ואני עשינו במהלך השנים, שעיכבו, חיבלו וסיכלו, במישור המבצעי, המדיני, הכלכלי והמודיעיני, במהלך השנים כדי לעכב כמיטב יכולתנו את תכנית הגרעין האיראנית. מי שיודע את האמת לגבי הפעולות שלנו הם האיראנים ולא בכדי הם ייחלו לכך שהממשלה שלנו תוחלף בממשלה שלכם, הם יודעים למה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום