כך שיבשו הנהגים הערבים כניסה קרקעית לעזה

מאות נהגי משאיות ערבים לא התייצבו לעבודתם במבצע 'שומר החומות' על רקע ההתפרעויות, וגרמו לפגיעה חמורה ביכולת המבצעית. הרמטכ"ל יקבל בקרוב תחקיר בעניין

יוסי שטארק | חרבות ברזל 16.7.2021 | 15:54

אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

460 ערבים-ישראלים לא התייצבו למשימות שלהם, במהלך מבצע 'שומר החומות', כאשר הללו היו אמורים לעזור לצה"ל בשעות חירום בעת 'מבצע ההונאה' שביצע צה"ל במבצע הצבאי האחרון נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה. כך דיווח יוסי יהושוע ב'ידיעות אחרונות'.

על פי הדיווח, חלק גדול מהנהגים בחברות ההיסעים וממפעילי הציוד המכני הכבד תחת משק לשעת חירום הם ערבים־ישראלים, לא התייצבו למשימות, ומתוך 500 נהגים הגיעו 40 בלבד.

המבצע הצבאי האחרון נגד ארגוני הטרור בעזה הוביל להתקוממות של המחלים הערבים בערי ישראל. התקוממות שיצרה בעיה חמורה מאוד ומסוכנת לצה"ל בתחום ההיסעים וההובלות של כלים כבדים ובהם טנקים, "נמרים" וגם אוטובוסים להסעת חיילים בחירום.

בשל כך הפעיל צה"ל תוכנית חירום שבמסגרתה גויסו נהגים מיחידות אחרות לטובת המשימות הקריטיות כמו למשל הובלת טנקים ונגמ"שים מהגולן לרצועת עזה. יהושוע מציין כי קל לשער מה היה קורה אם הייתה פורצת מלחמה בחזית צפונית, והצבא היה נזקק לעוד מאות רבות של נהגים בחירום.

המחסור בנהגים שיבש מבצע קרקעי שהיה אמור להיות מבצע הונאה של צה"ל. מטרתו הייתה להכניס מאות מחבלים של חמאס למנהרות ואז לתקוף מהאוויר. המבצע הזה, שהיה נשק אסטרטגי וסודי, לא הצליח כיוון שצה"ל תקף מהאוויר לפני כן בתווך התת־קרקעי. בנוסף, תרגיל ההונאה לא עבד כי לא הוכנסו כוחות קרקעיים לתוך הרצועה. את הנושא הזה מתחקרים בצה"ל והוא יוצג לכוכבי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום