טראמפ: זו הסיבה לירידה בשיעור המתחסנים בארה"ב

בהצהרה באתר שלו "להציל את אמריקה" כתב הנשיא לשעבר טראמפ כי האמריקנים מסרבים לקבל את החיסון מכיוון שהם לא סומכים על ממשל ביידן או על תוצאת הבחירות ב-2020

יענקי פרבר | חדשות בעולם 19.7.2021 | 13:45

הנשיא טראמפ מחוץ לחדר הסגלגל צילום: דוברות הבית הלבן

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ טען כי שיעורי החיסונים יורדים מכיוון שהציבור האמריקני אינו סומך על ממשל ביידן, ולא על כלי התקשורת המרכזיים ולא על תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020.

בהצהרה באתר שלו "להציל את אמריקה" כתב הנשיא לשעבר: "ג'ו ביידן המשיך לדבר על כמה טובה העבודה שהוא עושה בהפצת החיסון שפותח על ידי מבצע מיוחד או בפשטות ממשל טראמפ".

עוד אמר טראמפ: "הוא בכלל לא מצליח. הוא הרבה מעבר לזמן שקבע, ואנשים מסרבים לקחת את החיסון כי הם לא סומכים על הממשל שלו, הם לא סומכים על תוצאות הבחירות, והם בהחלט לא סומכים על החדשות המזויפות, שמסרבות לומר את האמת". נראה כי מאמץ החיסון נבלם בשבועות האחרונים, כאשר 520,000 חיסונים ניתנים מדי יום, לעומת שיא של חודש אפריל אז ניתנו 3.38 מיליון ביום.

טראמפ וכלי תקשורת שמרניים מתחו ביקורת על הנשיא ביידן על כך שלא נתן קרדיט לטראמפ על יצירת החיסון באמצעות מבצע מהיר, תומכי טראמפ רבים סירבו לקבל את החיסון. ממשל טראמפ הקים את מבצע האצת פיתוח החיסון באפריל 2020 כדי להקל ולהאיץ את הפיתוח, הייצור וההפצה של חיסוני קורונה, המהלך של טראמפ זכה לשבחים על ידי אנשים משני צדדי הקשת הפוליטית.

עם זאת, הפעם הראשונה שטראמפ עודד את תומכיו לקבל את החיסון היה בחודש מרץ, לאחר שנחשף שהוא ומלניה טראמפ קיבלו את החיסון כבר בינואר.

ביידן לא הכחיש את הירידה בכמות החיסונים שניתנים, כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", ביידן קרא לפייסבוק להפסיק את הפצת הדיס אינפורמציה שמתחולל אצלם ברשת, וטען כי בגלל שהם מאפשרים פרסום מידע שקרי נגד חיסונים, אנשים חוששים להתחסן, פייסבוק מנגד טענה שזה לא נכון, וכי הם עושים הרבה מאד כדי לפרסם מידע המעודד חיסונים, והם סוגרים עמודים בעייתיים, לטענת פייסבוק, ביידן פשוט משתמש בהם כשעיר לעזאזל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום