בד"ה: האיש שהמציא את הלוגו "האש שלי"

דמות מיוחדת היה הרב חנן אורי לברטובסקי ז"ל, מחשובי חסידי ברסלב בצפת שהתמוטט ליד הציון באומן. המנוח הוא זה שהמציא את הלוגו 'האש שלי' ותרם את הפרוכת שעל ציון רבי נחמן מברסלב. ארונו יגיע בימים הקרובים לקבורה בישראל 

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 19.7.2021 | 14:53

הרה"ח ר’ חנן אורי לברטובסקי ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מאומן שבאוקראינה מגיעה הבשורה על פטירתו באופן פתאומי של הרה"ח ר' חנן אורי לברטובסקי ז"ל, מחשובי חסידי ברסלב בצפת, לאחר שעבר דום לב פתאומי והוא בן 70 בפטירתו. 

המנוח ז"ל, בתחילה תושב ירושלים ובעשור האחרון תושב צפת, שם התגורר בסמוך לבית המדרש לעלוב. היה קשור בכל ליבו ונפשו לרבי נחמן מברסלב והיה מגיע כמידי שנה מספר פעמים לציון באומן.

הוא הדפיס במשך שנים ארוכות 'תיקון הכללי' לחלוקה לחסידי ברסלב שהיו מגיעים לראש השנה, הוא המציא את הלוגו של 'האש שלי', וזכה להפיץ הרבה את תורת רבי נחמן מברסלב.

המנוח תרם את הפרוכות שעל המצבה הנמצאת על ציון רבי נחמן ודאג להם לכל פרט. היה דואג להחלפת הניילונים והכביסה מהפרוכת הראשונה שהייתה על הציון. היה תורם צדקה בסתר בהיותו איש עסקים מצליח. 

כפי שדווח מוקדם יותר הבוקר ב'בחדרי חרדים': צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע ראשוני למנוח לאחר שחש בלבו בסמוך לציון רבי נחמן מברסלב בעיר אומן שבאוקראינה. למרבה הצער בבית החולים נאלצו לקבוע את מותו בתום מאמצי החייאה.

בן ציון קראהן חובש איחוד הצלה מסר: "נמסר למוקד הבינלאומי של איחוד הצלה על אדם כבן 70 שאינו חש בטוב. הגעתי למקום וראיתי שיש צורך דחוף לפנותו לבית החולים. פיניתי אותו מידית לבית חולים מקומי שם למרבה הצער מצבו הידרדר והוא איבד את ההכרה".

הרב הלל כהן מעסקני הרפואה באוקראינה הוסיף: "שלחתי אמבולנס לבית החולים באומן שם ביצעו בו פעולות החייאה בניסיון להציל את חייו בשביל להעביר אותו לבית חולים מתקדם יותר באודסה. אך למרבה הצער נאלצו לקבוע את מותו בבית החולים המקומי באומן בתום מאמצי החייאה. כעת אנו פועלים להטיס את גופתו לקבורה בארץ הקודש".

ארונו צפוי להגיע לארץ במהלך השבוע ועל פרטי מסע הלוויה נמשיך ונעדכן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום