דיפלומט איראני לשעבר: "לא יהיה הסכם חדש עם ארה"ב"

דיפלומט איראני לשעבר טוען כי העדיפות החדשה של מדיניות החוץ של איראן תחת הנשיא ראיסי, זה להגביר את הקשרים עם מדינות אזוריות: "לא יהיה הסכם חדש עם ארה"ב, נתמקד בסעודיה"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 19.7.2021 | 10:02

אבראהים ראיסי צילום: סוכנות הידיעות האיראנית IRNA

דיפלומט איראני לשעבר, חסן קאזמי קומי אמר כי בכוונת טהרן ליצור ציר ביטחון ושיתוף פעולה אזורי חדש ולחזק את בעלות בריתה. בראיון לתקשורת האיראנית אמר, "מדיניות זו מבוססת על ביטחון קולקטיבי באזור בהשתתפות מדינות אזוריות, ללא נוכחות ארצות הברית".

קאזמי, שהיה שגריר בעירק בין השנים 2005-2010, שלל בבירור חתימה על הסכם חדש עם ארצות הברית, הוא גם שלל את הרעיון לקבל הדרישה של המעצמות הדורשות מאיראן להיאבק נגד הלבנת הון ומימון טרור.

קאזמי, המקורב למנהיג העליון עלי חמינאי ומשמרות המהפכה, וכן תומך נלהב של הנשיא הנבחר אברהים ראיסי, אמר כי "נוכחותם של כוחות זרים באזור, במיוחד ההתערבויות של ארה"ב. כוחות נוספים במדינות אזוריות הובילו למתיחות ולחוסר ביטחון".

הוא אמר כי העדיפות החדשה של מדיניות החוץ של איראן תחת הנשיא ראיסי, זה להגביר את הקשרים עם מדינות אזוריות, הוא אמר כי טהראן תפעל בעדיפות מיוחדת לשיפור קשריה עם סעודיה כמדינה האזורית החשובה ביותר. בהתייחס לשלושה סבבי שיחות בין איראן לדיפלומטים הסעודים, אמר קאזמי כי ריאד מעוניינת בעיקר בפתרון בעיית תימן לאחר חמש שנים של סכסוך שמאיים על ביטחון סעודיה. הוא הדגיש כי למשבר תימן יש פיתרון פוליטי ולא צבאי.

קאזמי הדגיש כי האתגר באזור אינו תוצאה של מתיחות בין איראן לסעודיה. אלא הם תוצאה של נוכחותם של כובשים בראשות ארה"ב. הוא אמר כי "בינתיים לא יהיה שלום באזור כל עוד ישראל תהיה שם", הוא גם אמר כי אין שום אינדיקציה לכך שממשל ביידן מחפש שלום באזור. קאזמי התגאה בכוחה של איראן, ואמר כי ארה"ב ובעלי בריתה מעולם לא נזקקו לתואנה בכדי לכפות מלחמה על איראן, אך מה שהרתיע אותם היה כוחה של איראן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום