התנהלות כושלת של הממשלה: החלטות לא מתקבלות

תורים בלתי נגמרים במוקדי הבדיקות, מידע סותר, החלטות שמתמסמסות ומערך הסברה לא מתפקד. התחלואה מתגברת, אבל ניכר שהממשלה ומשרד הבריאות לא עומדים בקצב ולא מספקים לאזרחים הנחיות ברורות להמשך ההתמודדות עם המגפה

יענקי פרבר | פוליטי 20.7.2021 | 08:12

שר הבריאות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ההתפרצות המחודשת בתחלואה כבר כאן מספר שבועות, אך גיבוש אסטרטגיה ארוכת טווח, לא נשמעת מצידם של מקבלי ההחלטות. וההנחיות למאבק בנגיף לא מיושמות בשטח. אדיר ינקו כותב הבוקר בעיתון 'ידיעות אחרונות', כי בניגוד לממשלה הקודמת, אז לא פעם ידע לעמוד שר הבריאות לשעבר יולי אדלשטיין על הרגליים האחוריות במקרים של מחלוקת עם הקבינט, נראה שניצן הורוביץ מתקשה לנהל את האירוע.

עוד כותב ינקו, כי פעם אחר פעם נכשל משרד הבריאות בהעברת חלק ניכר מההמלצות שלו, ובהן למשל חובת בדיקות ביום הרביעי לאחר החזרה מחו"ל, חובת בידוד להורים לילדים מבודדים או החזרת התו הירוק, מהלך שנמשך ונמרח זמן רב. השרים פעם אחר פעם שמים "ברקס" להורוביץ ולדרג המקצועי במשרד הבריאות - והם מתקפלים.

בנוסף דווח, כי מעת לעת מתפרסמים נתונים שונים של משרד הבריאות באשר לבידוד, אך מכולן עולה תמונה מדאיגה: חלק גדול מהציבור לא מקשיב להנחיות ופשוט יוצא מהבית.

'ידיעות אחרונות' תוקף הבוקר את הממשלה והתירוץ הקבוע. "במשרד הבריאות יכולים לדבר עוד זמן רב על שיפור וחיזוק האכיפה, אבל הקרדיט הציבורי והסבלנות כלפי אחת הטענות המרכזיות של הממשלה הנוכחית, לפיה הם "קיבלו בירושה" את הבלגן הזה - הולכים ואוזלים. האחריות המלאה על הכשל הזה באכיפה הוא כבר של הממשלה הנוכחית בלבד" נכתב הבוקר. לגבי בדיקות, חוץ מראיונות לתקשורת עם הבטחות אופטימיות, משרד הבריאות לא פירסם שום הנחיות ברורות בנושא. גם הדבר המתבקש ביותר, רשימה מסודרת באתר משרד הבריאות ובה פירוט מוקדי הבדיקות המהירות, טרם פורסמה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום