למעלה מ-1,370 חולים חדשים ושר הבריאות מתעקש: "סגר זה היפותטי"

מספר החולים הפעילים מזנק ועומד על 7,924 חולים, כמו גם מספר הנפטרים שעלה אף הוא נקבע הבוקר על 6,451 ועדיין מקבלי ההחלטות בממשלה ובראשם שר הבריאות ניצן הורביץ מתעקשים שלא לבצע צעדים דרסטיים למיגור התחלואה | הורביץ הוסיף כי חובת עטיית מסכות בחוץ "כרגע לא על הפרק"

אהרן מילר | בריאות 20.7.2021 | 11:15

ניצן הורביץ צילום: Miriam Alster/FLASH90

התחלואה במדינה למרות מערך החיסונים שנמשך לאחר השגת חיסונים נוספים לאזרחי המדינה, הולכת ומתפתחת למימדים מסוכנים. הבוקר (שלישי) דיווח משרד הבריאות כי 1,372 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-853,478. על פי הנתונים, כשבמהלך היממה האחרונה בוצעו 83,509 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים זינק אף הוא ועומד על 7,924 חולים, ומספר המונשמים עומד כעת על 10 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 62 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים עלה אף הוא ונקבע הבוקר על 6,451.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל עלה ל-1.86 בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התחסנו לנגיף הקורונה 5,747,027 בני אדם. מתוכם, 5,245,999 בני אדם התחסנו במנה השנייה.

בתוך כך, הגיע הבוקר שר הבריאות ניצן הורביץ לאולפן ynet והתייחס תחלואה הגואה ולצעדי הממשלה הנעשים, בפתח דבריו אמר: "לדבר על סגר זה היפותטי. אני לא אוהב סתם להפחיד את הציבור. מצד שני אנחנו גם לא נפקיר את הציבור כמו כל מיני מדינות אחרות שמורות על הורדת מסכה, ואומרים לא נבדוק בכלל, ואין קורונה".

עוד הוסיף בנושא נתב"ג: "אנחנו לא נסגור את נתב"ג, אנחנו לא רוצים לסגור את נתב"ג, ולא רוצים לגרום פגיעה גדולה מדי בתיירות ובתעופה. הכוונה היא שכל מי שחוזר מחו"ל יהיה בבידוד לתקופה מסוימת".

בהמשך עבר השר לבקר את התנהלות הממשלה: "גם לי יש ביקורת כלפיה - אין מספיק אכיפה. אנחנו צריכים לנהוג באחריות, אבל אחריות היא לשני הצדדים. גם כלפי מספר החולים כדי שלא תהיה פה התפרצות יותר מדי גדולה אבל גם כלפי שגרת החיים והעסקים והלימודים והעבודה ושלא תהיה פה אבטלה, ושעסקים שרק עכשיו התחילו, תרבות למשל, מסעדות, ספורט, דברים של קיץ, של ילדים שהיו שנה בבית, אנחנו לא יכולים לסגור אותם בצורה כזו".

השר הוסיף וציין: "אני לא אומר הגבלות, אני אומר: בדיקות". עוד הדגיש כי חובת עטיית מסכות בחוץ "כרגע לא על הפרק", לצד ההצהרה כי שנת הלימודים הקרובה תיפתח במאה אחוז בזמן, וכי לא הייתה בינו לבין שרת החינוך יפעת שאשא ביטון "פאודה".

"בהתחלה אמרו שיש תורים בנתב"ג לבדיקות, עכשיו אין תורים בנתב"ג, חיסלנו את העניין. עכשיו הבדיקות ברחבי הארץ, בגלל שיש הרבה יותר אנשים שבאים להיבדק, אז היה שלשום עומס גדול, פתרנו את הבעיה, פתחנו המון עמדות חדשות ולא יהיו תורים. אני חושב שכבר משבוע הבא יהיו עמדות כאלה בכל הארץ. לדעתי בשיתוף מד"א, וזה יקרה מיד. יש לנו עניין של תיקצוב של הדבר הזה אבל זהו, זה ייפתר, זה נפתר. אני לא מבין, באמת, כשר בריאות שעכשיו אני בתוך העניין, למה עד עכשיו זה לא קרה" הוסיף הורביץ גם על הנושא הבדיקות המהירות.

"אנחנו דנים, אנחנו רוצים, לא דורשים. מחר נכנס לתוקף מתווה 'התו השמח' שיאפשר קיום אירועים" אמר הורביץ במענה לשאלה למה התו הירוק לא הוחזר, והדגיש: "אני לא חסיד גדול של בכל מקום לשלוח שוטר. צריך גם שאנשים יבינו. האחריות היא קודם כל על בעל האלום, לבדוק שמי שנכנס הוא מחוסן".

עוד הוסיף: "אין לי שוטרים, וזה לא אני, זה השר לביטחון הפנים שאחראי על האכיפה של כל הסיפור הזה, אין שוטרים לשלוח לכל אולם ולכל שמחה. אם נדע שיש איזושהי הפרה אנחנו בהחלט נטפל וגם ניתן קנס, אבל אני קורא לאנשים גם, ההנחיות האלה לא נועדו סתם להטריד את הציבור, נועדו להגן עליו. אנחנו לא סוגרים את האולמות, אנחנו לא מגבילים אירועים או מגבילים תפוסה. הפעילות היא חופשית. אנחנו רק אומרים שבכניסה מחוסנים, מחלימים או בדיקה שלילית".

שר הבריאות הוסיף ותקף את קריאתו של יו"ר האופוזיציה נתניהו לרכוש עוד מלאי חיסונים: "זו סתם דמגוגיה מטופשת. יש מלאי חיסונים רב. יש לנו מאות אלפי חיסונים ברגע זה על המדף. כל מי שרוצה יכול לבוא ולהתחסן".

בנוגע לסוגיית מנת החיסון השלישית אמר הורביץ: "זה לא עניין של הערכה אלא של החלטה. רק כשתהיה המלצה רפואית חד-משמעית נעשה את זה - לא לפני.

אנחנו בדרך כלל גם רוצים לעשות את זה בתיאום עם מה שקורה בעולם, אבל היות ואנחנו ראשונים, אנחנו המדינה עם שיעור ההתחסנות הכי גבוה בעולם, אז גם חלק מהדברים אנחנו בוחנים לפי מה שקורה פה. אבל זה נורא חשוב לי, כי הציבור חייב לדעת שסיפור החיסונים הוא אמין ואנחנו עומדים על זה. זה הכל מדעי ורפואי במאה אחוז".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום