בימינה מודים: לא יודעים אם יש גיבוי מהמגזר

לאחר ששר הדתות הכריז על רפורמה בשוק הכשרות, שלפיה תפתח התחרות בשוק, חה"כ ניר אורבך מ'ימינה' מודה שהוא לא באמת יודע אם במגזר הדתי-לאומי תומכים: "סומך על השר כהנא" | מנגד, במפלגת 'הציונות הדתית' מתנגדים: "המהלך לא מתקן אלא הורס"

יאיר כלפה | פוליטי 20.7.2021 | 18:36

ניר אורבך צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מלבד התגובות הנזעמות בצד החרדי למהלך של כהנא, היום (שלישי) גם במגזר הדתי-לאומי מגיבים לרפורמה בשוק הכשרות, כשהפוליטיקאים במגזר מגיבים לפי מיקום מפלגתם במערכת הפוליטית.

ב'ימינה' מברכים על החלטת שר הדתות מתן כהנא לפתוח את שוק הכשרות, ומנגד במפלגת 'הציונות הדתית' מתנגדים, אך ראשי המפלגה טרם הביעו את דעתם בפומבי למהלך, ושלחו את הח"כים הזוטרים יותר להגיב.

"כציונות דתית, אחת המשימות שלנו היא לחזק את הרבנות הראשית, אבל בסופו של דבר צריך גם להנגיש את שירותי הכשרות לקהל הרחב", אמר חה"כ ניר אורבך מ'ימינה' ל'103fm'. "אני סומך על כך שהשר כהנא פועל מתוך ראייה רחבה ואחראית".

המראיין הקשה ושאל אם יש גיבוי מהמגזר הדתי-לאומי למהלך, שכן רוב הציבור החרדי משתמש בכשרויות יותר מחמירות, והציונות הדתית הם אלא שבעיקר צריכים את הרבנות. אורבך התחמק: "אני לא באמת יודע איזה גיבוי יש לתהליכים".

מנגד, במפלגת 'הציונות הדתית' הביעו את התנגדותם למהלך, אך ראשי המפלגה טרם התייחסו. "‏הרצון לשיפור המערכת – חיובי, ‏המהלך של כהנא לא מתקן אל הורס", צייץ מנכ"ל המפלגה יהודה ולד.

"היוזמה בצורתה הנוכחית תוריד את רמת הכשרות ותייצר שחיתות וקרטלים של גופי בד"ץ וגופים פרטיים בתחום, וכמובן תחליש עוד את הרבנות הממלכתית", הוסיף.

"בבחירה בין הרבנות הראשית לשר כהנא, לאביגדור ליברמן ולישראל חופשית, אני בוחר ברבנות הראשית", מסר יו"ר 'נעם' חבר הכנסת אבי מעוז. "שר לשירותי דת שהרבנות הראשית מגדירה את תכניתו - הרס וביטול הכשרות בישראל - חייב לשים את המפתחות על השולחן עוד היום", הוסיף מעוז.

"כהנא וליברמן מפלגים את העם היהודי, כהנא וליברמן פוגעים במרקם החברתי בישראל, כהנא וליברמן הורסים את ביתו של העם היהודי - מדינת ישראל", סיכם מעוז.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום