הרמטכ"ל מאיים: "נגיב באופן גלוי או חשאי - או בשניהם יחד"

הרמטכ"ל אביב כוכבי שביקר היום בפיקוד הצפון, בצל ירי הרקטות שבוצע לעבר יישובים בגליל, איים על ארגון חיזבאללה והצביע על הכאוס בלבנון כסיבה לירי | "נגיב באופן גלוי או באופן חשאי, או בשניהם יחד על הפרת ריבונות מלבנון, מי שזה לא יהיה", הבהיר הרמטכ"ל כוכבי

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 20.7.2021 | 19:55

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי צילום: Miriam Alster/Flash90

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מתייחס הערב (שלישי) לירי הרקטות שבצוע לפנות בוקר מלבנון לעבר יישובי הגליל. כוכבי הצביע על המצב במדינה כאחת הסיבות לירי לעבר ישראל. "מדינת לבנון נמצאת בתהליך של קריסה, שאגב לחיזבאללה יש בו חלק", אמר הרמטכ"ל במהלך ביקור בפיקוד הצפון.

"יחד עם זאת", הבהיר המרטכ"ל, "אנחנו לא מתכוונים לאפשר שכתוצאה מתהליך הקריסה הזה, את הירי מהסוג שהיה לפנות בוקר". לדברי כוכבי, ישראל נערכת להגיב בכל פעם שגורמים בלבנון ינסו להפר את הריבונות. "אנחנו נגיב באופן גלוי או באופן חשאי, או בשניהם יחד על הפרת ריבונות מלבנון, מי שזה לא יהיה".

כזכור, התרעות צבע אדום נשמעו הלילה בשורה של יישובים בגליל המערבי בשל רקטות שנורו משטח לבנון. לפי צה"ל, שתי רקטות נורו לשטח ישראל ואחת מהן יורטה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. רקטה נוספת נפלה ככל הנראה בשטח פתוח. לא נמסר על נפגעים או נזק כתוצאה מהירי.

האזעקות נשמעו ביישובים נתיב השיירה, שייח' דנון, חניתה, יערה, כברי, מצובה, עבדון, ראש הנקרה, אדמית ושלומי. בתגובה לירי, כוחות ארטילריים של צה"ל תקפו לפנות בוקר בשטח לבנון. מצה"ל נמסר, מדובר "בתגובה לשיגור הרקטות מלבנון לשטח ישראל מוקדם יותר הלילה".

הירי הגיע שעות ספורות לפני ביקורו של ראש הממשלה נפתלי באזור הגליל. במהלך הביקור התייחס בנט לירי הרקטות. צה"ל תקף בחזרה" עדכן ראש הממשלה בפתח דבריו. "אני אומר זאת בצורה חדה וברורה", הזהיר בנט, "לא נאפשר פגיעה בריבונות ישראל ובביטחון ישראל".

ראש הממשלה הצהיר כי "מי שינסה לפגוע בנו - ישלם מחיר כואב בחזרה. אנחנו פועלים כל הזמן, יומם וליל, בכל הזירות, ונמשיך בכך". "לבנון נמצאת על סף קריסה, כמו כל מדינה שאיראן מתבססת בה. אזרחיה נלקחו כבני ערובה של חמינאי ונסראללה לטובת אינטרסים איראניים", הוסיף בנט. "זה מצער - אך לא נקבל זליגה של המצב בלבנון לתוך ישראל. כמו שאמרתי - מי שינסה לפגוע בנו ישלם מחיר כואב בחזרה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום