תרחיש האימים של 7,000 מאומתים ביום; ההגבלות נכנסו לתוקף

אחרי יותר מחודש וחצי ללא מגבלות על קיום אירועים, ובצל עלייה מתמדת בממדי התחלואה בישראל, תקנות "התו השמח" נכנסו בחצות הלילה לתוקף - ויחייבו בתי עסק שמכילים יותר מ-100 איש לחזור לקיים את תקנות | במקביל, קבינט הקורונה צפוי להתכנס שוב השבוע לדון בהורדת התחלואה

יענקי פרבר | בריאות 21.7.2021 | 07:49

בדיקת קורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

תקנות התו השמח נכנסו אמש בחצות לתוקף, אך במשרד הבריאות הזהירו את ראש הממשלה בנט מפני אלפי חולים חדשים ביום עד אוגוסט וקראו לו להחיל מיד את התו הירוק בכל רחבי הארץ. אתמול: 1,377 מאומתים, מספר החולים במצב קשה דווקא ירד. שישה שבועות ל-1 בספטמבר, האם פתיחת שנת הלימודים בסכנה?

על רקע שיא נדבקים יומי חדש מאז חודש מרץ שנקבע אתמול, צפוי להתכנס השבוע קבינט הקורונה ולקבל החלטות שמטרתן הורדת נתוני התחלואה, בכירים במשרד הבריאות קראו לבנט להחיל מיד את התו הירוק כדי למנוע זינוק ל-7,000 נדבקים ביממה בתוך חודש, כך מדווח הבוקר העיתון 'מעריב'.

השרים בקבינט יצטרכו להכריע אם לקבל את המלצת משרד הבריאות לחייב בבידוד לשבוע באופן גורף לכל השבים מחו"ל (גם למחוסנים ומחלימים). ההערכה היא כי הנחיה זו, אם אכן תאושר בקבינט הקורונה, אמורה לגרום לישראלים ששוקלים לטוס לחו"ל במהלך הקיץ לוותר על העניין, ובכך להפחית את העומסים הצפויים בנתב"ג בחודש הקרוב.

בהקשר זה, בנתב"ג נרשם גם אתמול עומס כבד של נוסעים שהחליטו לטוס לחו"ל לפני שייכנסו לתוקפן מגבלות נוספות. על פי נתוני רשות שדות התעופה, עברו אתמול בנמל כ-34,500 נוסעים. "גם בישראל אפשר להידבק בקורונה. אני מקווה שעד שנחזור לא יהיו הגבלות חדשות", כך אמרה טל, נוסעת שהמריאה לרודוס לעיתון 'מעריב'. איציק, שאף הוא נסע לנופש ביוון, אמר: "כבר הזמנתי את החבילה לפני כחודש ושילמתי עליה אלפי שקלים. לא הייתי מקבל את הכסף בחזרה והחלטתי לקחת את הסיכון".

נוסע אחר הודה שהחשש הגדול שלו הוא להיתקע בבידוד למשך ימים ארוכים בחו"ל אם יימצא חיובי לבדיקת קורונה שחייבים לעבור עד שעות לפני החזרה לישראל.

המשטרה חשפה אתמול בדיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת את הקשיים באכיפת תקנות הקורונה בנתב"ג על נוסעים החייבים בבידוד. נצ"מ צביקה חסיד, סגן ראש מנהלת האכיפה הארצית, ציין בדיון כי בטרמינל 3 בוצע ערבוב בין נוסעים ממדינות אדומות, אשר היו אמורים להיכנס לישראל דרך טרמינל 1 ,לבין הנוסעים האחרים.

בראש התקנות החדשות שנכנסו לתוקף בחצות, יש את "התו השמח" – חובת תו ירוק במקומות הבאים, שהם בחלל סגור ופועלים בתפוסה של מעל 100 איש: אולמות אירועים, מועדונים ומקומות לעריכת כנסים עם מזון (וכן מקומות אחרים שמתקיימת בהם פעילות זהה – למשל, מסעדה או בית מלון שמתקיים בהם אירוע שמחה עם מעל 100 איש).

לפי התקנות, אירוע שמתקיים במקום שחלקו בשטח פתוח וחלקו בשטח סגור, חלים עליו הכללים של אירוע בשטח סגור (למשל אולם אירועים, עם שטח פתוח לחופה/ריקודים).

בנוסף חלה חובה על כל מקום ציבורי ועסקי (גם מקומות שלא פועלים בתו ירוק) שלא להכניס ולא לתת שירות לאדם שאינו עוטה מסיכה ולהציב שלטים במקומות בולטים לגבי החובה לעטות מסיכה. בנוסף, מקומות שבהם מערכת כריזה – מחוייבים להודיע על החובה לעטות מסיכה במערכת הכריזה.

על מנת להיכנס למקום הפועל בתו ירוק, ניתן להציג בשלב זה: אישור על תוצאה שלילית בבדיקת PCR בתוקף של 72 שעות (באפליקציית הרמזור או תוצאת בדיקת מעבדה). או אישור על תוצאה שלילית בבדיקה מהירה שבוצעה על ידי גוף דוגם הרשום במשרד הבריאות, בתוקף ל – 24 שעות. תעודת מתחסן / מחלים. ואישור תו ירוק (שניתן להוריד באפליקציית הרמזור או באתר, או לקבל דרך המוקד או המענה הקולי).

עוד נקבע כי על מפעיל של מקום הפועל בתו ירוק לעמוד בהוראות הבאות: מינוי ממונה קורונה. בדיקת התו הירוק או האישורים האחרים לצד תעודה מזהה. (המחלים/מתחסן/תו ירוק). והצבת שלט לעניין החובה להיכנס באמצעות תו ירוק או תוצאה שלילית, במקום שהכניסה אליו בתיאום מראש – ליידע מראש את האורחים על החובה להציג תו ירוק / תוצאה שלילית.

כמו כן, נקבעו עבירות וקנסות מנהליים על הפרה של הוראות אלה: 1,000 ₪ לאדם שאינו מחוסן או מחלים שנכנס למקום הפועל בתו ירוק. עד 10,000 ₪ למקום שאמור לפעול בתו ירוק, ולא בודק את האישורים בכניסה למקום. 3,000 ₪ למקום שפועל בתו ירוק, שלא הציב שלט לעניין חובה כניסה בתו ירוק/ תוצאה שלילית בלבד. 1,000 ₪ למקום ציבורי ועסקי שהכניס או נתן שירות לאדם שלא עוטה מסיכה, או מקום שלא הציב שלטים לעניין החובה לעטות מסיכה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום