נחשף: הפגז של צה"ל ללבנון החטיא את המטרה בקילומטר וחצי

ביום שלישי לפנות בוקר ירה צהל פגזי ארטילריה לעבר לבנון בתגובה לירי שתי הרקטות לעבר ישראל. היום נחשף כי אחד מהפגזים של צה"ל החטיא את המטרה בקילומטר וחצי 

יחיאל גלאי | חרבות ברזל 21.7.2021 | 12:47

טנק ישראלי בפעולה. אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

פגז ארטילרי של צה"ל שנורה ללבנון בתגובה לירי הרקטות ביום שלישי לפנות בוקר החטיא את המטרה בקילומטר וחצי. כך מדווחת היום (רביעי) הכתבת הצבאית של 'כאן 11' כרמלה מנשה.

התרעות צבע אדום נשמעו בלילה שבין שני לשלישי בשורה של יישובים בגליל המערבי בשל רקטות שנורו משטח לבנון. לפי צה"ל, שתי רקטות נורו לשטח ישראל ואחת מהן יורטה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. רקטה נוספה נפלה ככל הנראה בשטח פתוח. בתגובה לירי, כוחות ארטילריים של צה"ל תקפו לפנות בוקר בשטח לבנון. מצה"ל נמסר מדובר "בתגובה לשיגור הרקטות מלבנון לשטח ישראל מוקדם יותר הלילה".

היום מתברר שאחד מפגזי הארטילריה שירה צה"ל לעבר לבנון בתגובה לירי הרקטי, החטיא את מטרתו בקילומטר וחצי. לפי הדיווח, הפגז נפל בשטח פתוח ולא היו נפגעים, אך מדובר במקרה מטריד ככן ירי לא מדויק לאזור מאוכלס עלול להוביל לנפגעים חפים מפשע. הערכה ראשונית אומר כי ייתכן שלפגז הוכנס יותר מידי חומר נפץ ועקב כך הוא החטיא את מטרתו.

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, התייחס אמש (שלישי) לירי הרקטות ששוגר לפנות בוקר מלבנון לעבר יישובי הגליל. כוכבי הצביע על המצב במדינה כאחת הסיבות לירי לעבר ישראל. "מדינת לבנון נמצאת בתהליך של קריסה, שאגב לחיזבאללה יש בו חלק", אמר הרמטכ"ל במהלך ביקור בפיקוד הצפון.

"יחד עם זאת", הבהיר הרמטכ"ל, "אנחנו לא מתכוונים לאפשר שכתוצאה מתהליך הקריסה הזה, את הירי מהסוג שהיה לפנות בוקר". לדברי כוכבי, ישראל נערכת להגיב בכל פעם שגורמים בלבנון ינסו להפר את הריבונות. "אנחנו נגיב באופן גלוי או באופן חשאי, או בשניהם יחד על הפרת ריבונות מלבנון, מי שזה לא יהיה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום