מאבקים בין השרים: דיון הקבינט נדחה פעם נוספת - יערך מחר

ועדת השרים מתכנסת בתום שבוע של העמקה, למידת הנתונים ושיח עם מומחים בארץ ובעולם שקיימו ראש הממשלה, שר הבריאות ובכירי מערכת הבריאות. מנגד, מתקבלים הדיווחים על חילוקי דעות בין חברי קבינט הקורונה, דבר שעיכב מאוד את התכנסות הקבינט | כל הפרטים

אהרן מילר | פוליטי 21.7.2021 | 14:06

בנט בישיבת ממשלה צילום: עמית שאבי, לע"מ

התחלואה בישראל, למרות מערך החיסונים שנמשך לאחר השגת חיסונים נוספים לאזרחי המדינה, הולכת ומתפתחת לממדים מסוכנים. בתוך כך על פי הדיווחים היום (רביעי) בשעות הצהריים היו צפויים חברי קבינט הקורונה לדון בהמשך צעדי הלחימה מול הנגיף. אך הדיון נדחה למחר בצהריים.

בהודעה מיוחדת דווח כי קבינט הקורונה יתכנס מחר לאישור התו הירוק ומתווה נתב"ג, בדיון תובא בפני הקבינט תכנית פעולה סדורה ומקיפה שתיתן מענה להתפרצות זן הדלתא בישראל, הכוללת את מתווה התו הירוק וכן מתווה לסוגיית הכניסה והיציאה מן הארץ.

ועדת השרים מתכנסת בתום שבוע של העמקה, למידת הנתונים ושיח עם מומחים בארץ ובעולם, שקיימו ראש הממשלה, שר הבריאות ובכירי מערכת הבריאות. במהלך השבוע האחרון נפגש ושוחח ראש הממשלה, נפתלי בנט, עם נציגי ענף התרבות וענף האירועים, מנכ"לי קופות החולים, מומחים אפידמיולוגיים ועוד.

ב'חדשות 12' דיווחו הבוקר כי בניגוד לדיווחים על שבוע של העמקה, הסיבה לשבוע ללא התכנסות הם הקרבות בין חברי הקבינט והממשלה, קרבות הגורמים לדיון להתעכב.

‏עיתונאי 'כאן 11' שרון עידן דיווח במקביל כי פרוייקטור הקורונה לנתב"ג רוני נומה הבהיר לבכירי חברות התעופה הישראליות כי הכוונה היא הטלת בידוד רוחבי לכל השבים מחו"ל.

מוקדם יותר התראיינה חברת קבינט הקורונה השרה אורית פרקש-הכהן ב'רשת ב' ואמרה: "להבנתי, אנו מכינים את התשתית להחלטה אחת כוללת. בעיניי, צריך לתת דגש על הפרצה בנתב"ג ולהתמקד באוכלוסייה הבוגרת - ואולי לחסן אותם במנה שלישית. האסטרטגיה צריכה להיות יד על הדופק ולנהל את זה תוך כדי".

בתוך כך הבוקר דיווח משרד הבריאות כי 1,400 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-854,981. על פי הנתונים, כשבמהלך היממה האחרונה בוצעו 89,777 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים זינק אף הוא ועומד על 8,993 חולים, ומספר המונשמים עומד כעת על 12 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 63 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים עלה אף הוא ונקבע הבוקר על 6,452.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל ירד ל-1.76 בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התחסנו לנגיף הקורונה 5,749,420 בני אדם. מתוכם, 5,257,265 בני אדם התחסנו במנה השנייה.

אמש בחצות נכנסו לתוקף התקנות המיוחדות כפי שקבעו קברניטי המדינה, בניסיון לנצח את הרמת הראש המדאיגה במיוחד של נגיף קורונה. תקנות אלו מגיעים לאחר בוקר קשה בו דווח כי ביממה האחרונה התווספו למעלה מ-1,300 חולים חדשים.

בראש התקנות החדשות יש את "התו השמח" – חובת תו ירוק במקומות הבאים, שהם בחלל סגור ופועלים בתפוסה של מעל 100 איש: אולמות אירועים, מועדונים ומקומות לעריכת כנסים עם מזון (וכן מקומות אחרים שמתקיימת בהם פעילות זהה – למשל, מסעדה או בית מלון שמתקיים בהם אירוע שמחה עם מעל 100 איש).

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום