בין הזמנים עם סטארקיסט: לכל מה שמבורך בטונה

בבין הזמנים נוסעים הרבה יותר בדרכים, נמצאים בטיולים, אוכלים בלב הטבע או רגע לפני שקופצים ליהנות בבריכה. אבל גם כשיוצאים מהבית, לסטארקיסט יש פתרונות מעולים לתפריט בריא בכל מקום, ובהכנה קלה במיוחד

כתבה מקודמת | מתכונים 21.7.2021 | 10:08

סטארקיסט צילום: יח"צ

חופשת בין הזמנים שבפתח, משנה עבור רבים את התזונה היומית שהם רגילים אליה. בבין הזמנים נוסעים הרבה יותר בדרכים, נמצאים בטיולים, אוכלים בלב הטבע או רגע לפני שקופצים ליהנות בבריכה. אבל גם כשיוצאים מהבית, לסטארקיסט יש פתרונות מעולים לתפריט בריא בכל מקום, ובהכנה קלה במיוחד.

כשאתם בוחרים בטונה סטארקיסט אתם מעניקים למשפחה חוויית טעם עשירה במגוון ערכים תזונתיים: היא מהווה מקור מעולה לחלבון, ומכילה שפע של ויטמינים ומינרלים כגון ויטמין B12, ברזל, מגנזיום, ויטמין D, וחומצות שומן מסוג אומגה 3. השבוע נתמקד בוויטמין D שנמצא בטונה, כפי שמסבירה דיאטנית סטארקיסט, רותי אבירי:

ויטמין D, כידוע נמצא בשמש, אך למרות ההנחה הרווחת – בעיקר בימי הקיץ – היא שבארץ שלנו אין מחסור בויטמין D משום שארצנו שטופת שמש ומשום שוויטמין D נוצר כחשיפה מהשמש, האמת היא שדווקא בישראל נפוץ מאוד מחסור בוויטמין D, היות ועל מנת שיווצר בגוף יש להיחשף לשמש במשך 20 דקות מצטברות ליום, בלי קרם הגנה ובין השעות 11:00-16:00, מה שלא תמיד מתרחש.

למה ויטמין D כ"כ חשוב? לוויטמין D  תפקידים רבים בגוף. תפקידו העיקרי הוא בשמירה על בריאות העצמות ולאחרונה בתקופת הקורונה, דובר בו רבות בשל יכולתו לשפר את תפקוד מערכת החיסון ובעיקר להקטין זיהומים בדרכי הנשימה. בשל כך אף המליץ משרד הבריאות לקחת תוסף של 1000 ויטמין D ליום, בעיקר לקשישים ולמי שאינו חשוף לשמש.

בנוסף ממליץ כמובן משרד הבריאות, על שמירה על תזונה ים תיכונית המתבססת על דגנים מלאים, קטניות, ירקות, פירות, מעט מוצרי חלב, דגים, ושמנים בריאים. אחת הדרכים לעמוד בהמלצות משרד הבריאות היא על ידי אכילת טונה סטארקיסט. בארץ לא צורכים מספיק דגים משום שאנשים לעיתים נרתעים מהכנתם, וטונה סטארקיסט מאפשרת לעמוד בהמלצות בקלות, בנוחות, ללא צורך בבישול והכנה.  בטונה בקופסה נשמרים רב הערכים התזונתיים כשל הדג הטרי, והיא אינה מכילה חומרים משמרים (משום השימור נעשה ע"י עיקור בחום). מעבר לכך, 100 גרם טונה סטארקיסט בשמן מכילה כ-12% מההמלצות היומיות לצריכת ויטמין D, ולכן היא מומלצת במיוחד!

טונה סטארקיסט – כל מה שמבורך בטונה!

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום