שר הבריאות ניצן הורביץ: "אף שיקול זר לא ייכנס לניהול הקורונה"

שר הבריאות ניצן הורביץ ערך לפני זמן קצר תדרוך עיתונאים מיוחד בצל העלייה המדאיגה בתחלואה ודיבר על הצעדים המתוכננים במטרה לבלום את ההתפרצות | "בניגוד למה שהיה בתקופה האחרונה, אצלנו אף שיקול זר לא ייכנס לניהול הקורונה. אנחנו פועלים בשיקול דעת", אמר הורביץ

אהרן מילר | פוליטי 21.7.2021 | 17:43

ניצן הורביץ צילום: Miriam Alster/Flash90

בצל העלייה התלולה במספר החולים כינס היום (רביעי) שר הבריאות תדרוך עיתונאים מיוחד, בו סקר את מצב התחלואה במדינה, כמו גם הצעדים המתוכננים במאבק נגד הנגיף. בפתח דבריו אמר: "מצפים לנו חודשים ארוכים של מאבק, הממשלה מפתחת מדיניות של חיים לצד הנגיף. זה וריאנט מדבק יותר ומסוכן יותר. אנחנו צפויים לראות עלייה בנתוני ההדבקה ולצערנו גם במספר החולים קשה".

הורביץ חידד, ובידל עצמו משלטון נתניהו: "שיקול אחד ויחיד מוביל אותנו בניהול המשבר הזה,  בריאות הציבור והאינטרס הציבורי בלבד. בניגוד למה שהיה בתקופה האחרונה, אצלנו אף שיקול זר לא ייכנס לניהול הקורונה. אנחנו פועלים בשיקול דעת ולא יוצרים פאניקה מיותרת בציבור, אך פונה לכל אחד מכם אל תהיו שאננים. כדי שנוכל לשמור על קרובינו, על פעילות המשק ועל שגרת החיים בישראל, נדרשת אחריות אישית של כולם. מי שמזלזל ולא עוטה מסכה במקום סגור, מי שחלילה מפר בידוד לא פוגע במשרד הבריאות, אלא בחיים של הסובבים אותו ובפרנסה".

"מקפידים על ההנחיות עכשיו", ציין השר, "כדי למנוע מגבלות קשות אחר כך. אנחנו מבינים שהקורונה לא תחלוף בקרוב מהעולם. אחרי הדלתא, ייתכן ויצוץ וריאנט אחר, ולכן האסטרטגיה שלנו ברורה: חיים לצד הקורונה. אני לוקח הכול בחשבון. בראש ובראשונה את הבריאות, אבל גם את הפרנסה ואת שגרת החיים של כולם. בשנה וחצי האחרונה הכרנו סגרים ומגבלות שפגעו מאוד בבריאות הציבור. אצלנו אין הנחתות על ענפי המשק בלי שיח אחראי בשטח".

"מוקדם יותר היום, נפגשתי עם ראש הממשלה ושר התרבות והספורט וגם עם נציגי הכושר והתרבות, ובהמשך נדון עם כל הגורמים הרלוונטיים כדי לאפשר לעסקים, לבילויים ולתרבות להמשיך לפעול ולא לשלוח אנשים לאבטלה", הבהיר שר הבריאות.

בהמשך דבריו התייחס השר למערך החיסונים, כמו גם לשנת הלימודים שבפתח ולתו הירוק שנכנס לתקפו אמש בחצות: "החיסון הוא האמצעי הטוב ביותר למאבק במגפה. נכון, הוא פחות יעיל מול הדלתא, אבל בכל זאת. אני רוצה להבהיר שיש מספיק חיסונים לכולם. זו פריבילגיה שלהרבה מדינות אחרות אין. כאן הם זמינים לכל אחד ואנחנו קוראים לכולם להתחסן. כל מי שלא התחסן מגיל 12 ומעלה, אז שייצא ויעשה זאת מיד. רוב החולים קשה בשכבות הגיל הצעירות הגיעו למצב הזה כי לא התחסנו. כל מי שמגיע לחתונה או מסיבה מחויב להציג תעודת חיסון החלמה או בדיקה שלילית. אנחנו רוצים לאפשר את קיום האירועים בלי להגביל ולצמצם אותם, אבל עם בדיקות בכניסה. בהמשך אנחנו רוצים להחיל הנחיות דומות גם על אירועים אחרים רבי משתתפים. אנחנו גם נערכים לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ובאופן מלא. יותר בדיקות, ופחות הגבלות".

לסיכום התייחס שר הבריאות לביקורת על תקצוב בתי החולים: "מערכת בריאות חנוקה שמתוקצבת בחסר קשה לא תיתן מענה ראוי. בתי החולים עמוסים כבר עכשיו עד אפס מקום בלי קשר לקורונה והצוותים עובדים מסביב לשעון גם בלי המגפה. אין פה מקום לטעויות. אעמוד על כך שהמערכת תתוקצב כמו שצריך. אנחנו מודעים לעניין הזה וגם את הסדק הזה אנחנו נסגור. אם מישהו חושב שהוא מנסה להתחכם או לעבוד עלינו, בסך הוכל הוא עובד רק על עצמו, פוגע בסביבתו וביכולת שלנו להמשיך בשגרה. כל אחד חייב לקחת אחריות אישית לצד האכיפה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום