ביקורת על תוכניתו של ליברמן: "פגיעה בערך החקלאות היהודית"

לאחר שהשרים אביגדור ליברמן ועודד פורר מ'ישראל ביתנו' הציגו את תוכניתם לפתיחת שוק הפירות והירקות ליבוא, בארגון 'אוצר הארץ' תוקפים: "תפגע אנושות בעשרות אלפי חקלאים ובני משפחותיהם" | מנכ"ל הארגון: "אסור לנו להיות תלויים באחרים שעלולים ברגע אחד להתהפך"

יאיר כלפה | פוליטי 21.7.2021 | 17:52

אביגדור ליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מלבד הביקורת על תכניתו לקיצוץ בסבסוד מעונות היום לאברכים, היום (רביעי) שר האוצר סופג ביקורת גם על הרפורמה שהציג יחד עם שר החקלאות עודד פורר, ממפלגתו.

בארגון 'אוצר הארץ' מגיבים לראשונה לתוכנית שמגבשים שר האוצר ליברמן ושר החקלאות פורר, שעיקרה הגדלת התחרות ותמיכה בענף החקלאות באמצעות פתיחת שוק הפירות והירקות ליבוא חופשי בתוך 5 שנים.

"דווקא בעת הזו שחקלאי ישראל מתחילים להתאושש מהמכה הכלכלית האנושה שספגו בעקבות משבר הקורונה", אומרים ב'אוצר הארץ' ל'בחדרי חרדים', "בוחרים שר האוצר והחקלאות לצאת עם תכנית שתפגע אנושות בעשרות אלפי חקלאים ובני משפחותיהם".

בארגון הדגישו: "אנו מאבדים פה את הערך של החקלאות היהודית בארץ ישראל שזהו אחד הערכים החשובים ביותר שהמדינה אמורה להיות מושתת עליו".

"ההחלטה לפתיחת הייבוא כמוה כמכת מוות על ענף החקלאות שכבר היום נאבק על קיומו, תצמצם את התוצרת המקומית למינימום הקיים ותוביל לתלות מוחלטת של המדינה בתוצרת חקלאית ממדינות זרות וממילא לפגיעה קשה שיוביל בביטחון המדינה", הוסיפו.

מנכ"ל 'אוצר הארץ' איתן מאיר כי "רק השבוע ראינו את כוחו של ארגון ה-BDS. במקרה הזה מדובר בגלידות, המקרה הבא יכול לפגוע ישירות במצרכי מזון בסיסיים דוגמת לחם, חלב, בשר, סוכר ואורז. גם בהיבט הביטחוני שמענו רק השבוע על סירובם של נהגים ערביים לנהוג במשאיות הצבא במהלך מבצע שומר החומות".

"אסור לנו להיות תלויים באחרים שעלולים ברגע אחד להתהפך ולהשאיר אותנו ללא מענה. עלינו להשאיר את העצמאות הכלכלית והביטחונית שלנו בידינו", הוסיף.

כזכור, רק בימים האחרונים יצאו רבנים מובילים בציונות הדתית בהם הרבנים שמואל אליהו, יעקב אריאל, דב ליאור לצד מאות רבנים ערים ושכונות בקריאה לרכוש ולחזק את התוצרת החקלאית היהודית ולהימנע מלרכוש ממקומות זרים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום