הרצוג לבנט: "אפשר ימין מובהק ואחדות קיצונית ביחד"

נשיא המדינה אירח את טקס האזכרה הממלכתי המשותף לנשיאי וראשי ממשלות ישראל שהלכו לעולמם, והתייחס במהלכו להקמת ממשלת האחדות ולהחלטת חברת 'בן אנד ג'ריס' העולמית, שלא למכור גלידות ביישובים שמעבר לקו הירוק

יוסי שטארק | פוליטי 21.7.2021 | 19:01

נפתלי בנט ויצחק הרצוג צילום: מתוך הפייסבוק שלו

נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום (רביעי) את טקס האזכרה הממלכתי המשותף לנשיאי וראשי ממשלות ישראל שהלכו לעולמם, והתייחס במהלכו להקמת ממשלת האחדות ולהחלטת חברת 'בן אנד ג'ריס' העולמית, לא למכור גלידות ביישובים שמעבר לקו הירוק.

השנה הוקדש הטקס להנצחת הנשיא הרביעי אפרים קציר ז"ל וראש הממשלה השביעי יצחק שמיר ז"ל. בטקס נשאו דברים נשיא המדינה וראש הממשלה נפתלי בנט. עוד השתתפו בטקס יו"ר הכנסת מיקי לוי ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

הנשיא הרצוג אמר בפתח דבריו: "בימים אלו, בהם יש הקוראים לחרם על ישראל, אין לי ספק שכל ראשי הממשלה וכל נשיאי ישראל לדורותיהם, ובוודאי גם ראש הממשלה שמיר, היו מגיבים בחריפות רבה לקריאות החרם המתועבות נגד ישראל ונגד אזרחי ישראל. החרם נגד ישראל הוא סוג חדש של טרור, טרור כלכלי, טרור המנסה לפגוע באזרחי ישראל ובכלכלת ישראל. עלינו להתנגד לחרם ולטרור הזה מכל סוג שהוא. קמפיין ה-BDS אינו רודף שלום ומבקש לערער את עצם קיומה של מדינת ישראל. הוא מכוון את חיציו כנגד הכלכלה הישראלית BDS".

הנשיא התייחס גם להקמת ממשלת האחדות: "ראש הממשלה יצחק שמיר, היה אביה מולידה של ממשלת האחדות, כמושג וּכְמעשה. דווקא הוא, מפקד הלח"י, איש ארץ ישראל השלמה בכל רמ"ח איבריו, התעקש גם כשלא היה חייב להקים ממשלות אחדות והוביל אותה להישגים מרשימים בנחישות ובעקביות. אנחנו נוטים לחשוב היום שזה או-או – או להיות אידיאולוג או להיות איש אחדות, שהרי אחדות דורשת פשרה. אבל לא היה אידיאולוג אישי ימין מובהק כמו יצחק שמיר ולא היה איש אחדות קיצוני כמוהו."

בסוף דבריו פנה הנשיא לראש הממשלה ואמר: "אדוני ראש הממשלה, אני יודע שאתה וחבריך לממשלה חושבים בדיוק כך, ואני מייחל, עבור כל העם בישראל שככה תעשו ותפעלו, למען אחדות ישראל כולה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום