החרם ועונשו: גוף הכשרות הסיר את הגלידות מהרשימה

החרם העולמי מתרחב: גוף כשרות באוסטרליה הסיר את גלידת 'בן אנד ג'ריס' מרשימת המוצרים המותרים לאכילה כאות הזדהו עם תושבי יהודה ושומרון, אתר יהודי בארה"ב העלה סקר האם לפעול להסרת הכשרויות שניתנות לחברת הגלידות ברחבי העולם. הרוב בעד | בינתיים בעלי מרכולים מדירים את המוצרים מהמדפים כיוזמה פרטית

יענקי פרבר | חדשות בעולם 21.7.2021 | 19:35

גלידות של בן & גריס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשרות בסידני הודיעה היום (רביעי) כי היא מוציאה את גלידת בן & ג'ריס מרשימת המוצרים המאושרים שלה לאכילה, במחאה על החרם של החברה על אזרחי ישראל המתגוררים ביהודה ושומרון.

"בעוד שסמכות הכשרות לגלידת בן & ג'ריס אינה מקומית, אך כעזרה לקהילה, ארגון הכשרות KA רשם את המותג הזה יחד עם מוצרים כשרים נוספים כבר שנים רבות", נכתב בהצהרת ארגון KA. "זה הסתיים השבוע, אנחנו מסירים את הגלידה מהרשימה, אנחנו תומכים באלה המתגוררים בגאווה ביהודה ושומרון, כן, זו עמדה קטנה בקנה מידה עולמי, אבל עמדה שבחרנו לעשות" נכתב.

חשוב לציין כי בחו"ל קהילות יהודיות מחזיקות רשימות תפוצה של מוצרים שמותרים לאכילה, הקהילות מפרסמות את המוצרים הכשרים וללא חשש חמץ בפסח, וכך היהודים שלא בקיאים בכשרויות השונות רוכשים מוצרי אכילה רק לפי מה שברשימה. הורדת הגלידה מהרשימה, תפגע בוודאות בחברה בן & ג'ריס. כי יהודים יחפשו תחליף אחר.

בנוסף להודעה הנוכחית, במלבורן אוסטרליה הודיע בעליו של ​​סופרמרקט Kosher kingdom כי לא יכניס לחנותו את בן & ג'ריס, ובכך מצטרף לעשרות סופרמרקטים כשרים באזור ארה"ב שלא מוכרים את המותג שמחרים את יהודה ושומרון.

בהצהרת KA צוין כי ניתן יהיה עדיין לקנות את מוצרי בן & ג'ריס באוסטרליה עם חברת הכשרות Chof-K האמריקאית. עם זאת, יהודים רבים קוראים לחברת הכשרות האמריקאית Chof-K להסיר את ההכשר שלה, אך מנגד אחרים טוענים כי יש להעניק או לבטל כשרות אך ורק על רקע הלכתי.

בסקר שעורך אתר Yeshiva world news, נשאלו הגולשים האם גוף הכשרות האמריקאי Chof-K צריך להסיר את הכשרות. הרוב הצביע בעד הסרה.

בתוך כך ברשתות החברתיות בארה"ב ובאוסטרליה, גולשים רבים קוראים לגופי הכשרות להסיר את ההכשרים השונים שיש לגלידה, במדינתם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום