בנקים איראניים נושאים באחריות לרצח הזוג הנקין הי"ד

בית המשפט הפדרלי של מחוז קולומביה בארה"ב קבע כי שלושה בנקים איראניים נושאים באחריות להירצחם של הרב איתן ונעמה הנקין הי"ד בפיגוע ירי בשומרון ב-1 באוקטובר 2015 בצומת בית פוריכ שבין אלון מורה לאיתמר

יענקי פרבר | חרבות ברזל 22.7.2021 | 12:18

אילוסטרציה צילום: unsplash

התביעה הראשונה הוגשה לבית המשפט על ידי משפחתו של הרב איתן והשניה על ידי ילדיהם. על פי הפסיקה של בית המשפט בקולומביה, חמאס מקבל תמיכה כלכלית מאיראן, ובית המשפט מצא כי הבנקים שנתבעו הם בשליטה ובעלות של ממשלת איראן.

על פי הדיווח ב'הארץ', פסק הדין ניתן במעמד צד אחד, מאחר והבנקים, וכן איראן וסוריה, שנתבעו כחלק מההליך, לא ענו לתביעה. בהמשך, ייקבע גובה הפיצוי שייגבה מכל אחד מהנתבעים.

הממשלה האיראנית העבירה תמיכה כלכלית לחמאס באמצעות אותם הבנקים. עורכת הדין דרשן לייטנר מארגון "שורת הדין" שפועל בתיקים דומים, אמרה ל'הארץ' כי חוזקו של פסק הדין הזה יימדד ביכולת לאכוף אותו. "בנקים איראניים יוצאים מתוך נקודת הנחה שלא יצליחו לגבות מהם את הכספים".

הרב איתן ונעמה הנקין הי"ד, אזרחים אמריקאים, היו בשנות ה-30 לחייהם כשנרצחו מירי לעבר המכונית בה נסעו בציר המחבר בין אלון מורה לאיתמר בשומרון. השניים, תושבי נריה, נסעו בחזרה הביתה יחד עם ארבעת ילדיהם מקרית ארבע. אש נפתחה לעברם בכביש לעיני ילדיהם. הרב איתן ונעמה נרצחו במקום. הילדים לא נפגעו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום