ירידה קלה במספר החולים החדשים, עליה במונשמים ובנפטרים

מספר החולים הפעילים זינק אף הוא ועומד על 9,673 חולים, ומספר המונשמים עומד כעת על 15 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 72 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים עלה אף הוא ונקבע הבוקר על 6,455 | נתוני הקורונה האחרונים של משרד הבריאות

אהרן מילר | בריאות 22.7.2021 | 13:52

תל אביב אמש - ב'שגרת קורונה' צילום: Miriam Alster/Flash90

למרות מערך החיסונים שנמשך לאחר השגת חיסונים נוספים לאזרחי המדינה, התחלואה במדינה הולכת ומתפתחת לממדים מדאיגים. הבוקר (חמישי) דיווח משרד הבריאות כי 1,336 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה (לעומת 1,400 ביממה שלפניה), בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-856,261. על פי הנתונים במהלך היממה האחרונה בוצעו 85,389 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים זינק אף הוא ועומד על 9,673 חולים, ומספר המונשמים עומד כעת על 15 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 72 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים עלה אף הוא ונקבע הבוקר על 6,455.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל ירד ל-1.74 בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התחסנו לנגיף הקורונה 5,752,261 בני אדם. מתוכם, 5,270,113 בני אדם התחסנו במנה השנייה.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה הבוקר (חמישי) במהלך ראיון לקרן מרציאנו ולאודי סגל בגל"צ כי משרד הבריאות ימליץ לקבינט הקורונה להפעיל 'תו ירוק' גם במקומות פתוחים.

אלרעי פרייס אמרה, ‏לקראת כינוס קבינט הקורונה, כי במשרד הבריאות ימליצו גם להוסיף ארבע מדינות לרשימת המדינות שהנסיעה אליהן אסורה. לדבריה, הנסיעה אליהן תתאפשר רק עם אישור ועדת חריגים.

ארבע המדינות שד"ר אלרעי פרייס מנתה הן: בריטניה, תורכיה, קפריסין וגיאורגיה.

הד"ר טענה גם כי יש ירידה במועילות החיסון בקרב המבוגרים שחוסנו ראשונים בינואר. ועדיין, היא ציינה, המועילות במניעת מחלה קשה גם בקרב אוכלוסייה זו גבוהה מ-90%.

לדבריה, הנתונים האלה יוצגו היום רשמית לציבור בישראל ולמשרד הבריאות הבריטי.

פרייס אמרה גם כי משרד הבריאות יציג לקבינט המלצה נוספת: הפעלת קפסולות בבתי ספר בערים עם תחלואה גבוהה. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום