אימה בסין: מכוניות משייטות, אנשים נעלמים, כבישים הפכו לנהרות • צפו

השיטפון הגדול שהכה שלשום בעיר גואנגג'ואו שבמחוז חנאן בסין, גבה את מחיר חייהם של לפחות 40 בני אדם לפחות, כך לפי הדיווחים הרשמיים של המשטר הסיני. בפועל, כך נראה לפי התצלומים שהתפרסמו, מספר ההרוגים גבוה הרבה יותר

יענקי פרבר | מעניין 22.7.2021 | 12:13

השיטפונות בסין צילום: מתוך הסרטון

שיטפון התחולל לאחר שלושה ימים שבהם ירדו גשמים מרובים, בכמויות שלפי החזאים הסינים לא ירדו כמותם בתוך טווח זמן קצר כזה, כבר אלף שנה לפחות. ברחבי העיר נמדדו לא פחות מ-617.1 מ"מ מי גשמים שירדו בתוך 72 שעות בלבד.

הממוצע השנתי באזור זה עומד על 640.8 מ"מ של מי גשמים. מי הגשמים התנקזו לנהר הצהוב החולף בסמוך לעיר, וזה עלה על גדותיו.

 

סכר הידרואלקטרי שפעל בנהר קרס ככל הנראה תחת מי הגשמים, וכתוצאה מהתפרצות המים האדירה קרסו סכרים נוספים. בהמשך דווח כי חיל האוויר הסיני הפציץ שני סכרים נוספים במורד הנהר, על מנת למנוע הצטברות של מים שיגרמו לקריסתם ויגרמו לשיטפון חדש. עם זאת, קיים חשש משמעותי לגבי סכר נוסף שנמצא באזור. במקרה זה הסכר כבר קרוב להגיע לקצה גבול היכולת שלו, והפצצה שלו תגרום לשטפון אדיר, לא פחות ואולי אף יותר מקריסה של הסכר תחת עומס המים.

לאחר קריסת הסכר, ולאחר שלושה ימים שהאזור כולו היה רווי מים, שצפו מי הנהר אל תוך העיר בה מתגוררים למעלה מ-13 מיליון בני אדם, וגרמו לנזקים אדירים.

בעיקר ניזוקה מערכת הרכבת התחתית, כשהמים השוצפים פרצו את כל הגדרות והמחסומים שהוצבו ושאמורים להחזיק מעמד רק בפני מי גשמים רגילים, וכך החלה להצטבר כמות אדירה של מים במנהרות הרכבת התחתית, כשהמים ממלאים גם את הרכבות התחתיות עצמן.

בחלק מהמקרים הספיקו הנוסעים להימלט מבעוד מועד ולעלות למקומות גבוהים, אך לפחות במקרה אחד נקלעה רכבת תחתית להצפה, והמים מילאו אותה. בתיעוד שפורסמו נראים הנוסעים כשהם עומדים על ספסלי הישיבה והמים מגיעים עד לקו הכתפיים שלהם. לפי הדיווחים, נראה שהרכבת הוצפה לבסוף עד גובה הגג וכל נוסעיה טבעו, אבל לא ברור אם כך אכן אירע, ולפי גרסת המשטר הסיני מדובר על כ-40 הרוגים בלבד שאותרו עד אתמול בערב, כך שנראה שהסינים אינם מחשיבים את נוסעי הרכבת בין ההרוגים, לפחות לעת עתה.

התיעודים הראו לא מעט אנשים שנסחפו עם הזרם השוצף, מכוניות ואפילו משאיות ששטו על פני המים, והמוני פעולות חילוץ, שחלקן לא נחלו הצלחה. המחלצים נדרשו לקשור את עצמם בחבלים כשנכנסו אל המים השוצפים, כדי לאפשר להם להתמודד עם הסחף האדיר שנשא את כל אשר בדרכו.

עוד ניתן לראות בתיעודים, כי המים יצאו מהנהר בעוצמה רבה אל ערוצי הנחלים שבדרך כלל מובילים את מימיהם אל הנהר עצמו. מפלס המים בנחלים אלו היה גבוה במיוחד למשך מספר שעות, ועוצמת הזרימה חזקה במיוחד, עד כדי כך שהמים פוררו את הגשרים והכבישים החולפים מעל תואי הנחלים.

כאמור הסינים מדווחים על כ-40 הרוגים בשלב זה, אבל נראה שמדובר במספר חלקי בלבד, ולא ברור אם המשטר הסיני אכן אוסף מידע ומפרסם בקצב איטי כפי שמקובל לפעמים במקרים
כאלו, לדווח רק על מקרי מוות בטוחים ומאומתים, או שמדובר בניסיון להסתיר את גודל האסון שפקד את העיר בגלל מה שנראה כמו רשלנות חמורה מאוד של מי שבנו את הסכר, או לכל הפחות של מי שתפעלו אותו ולא היו ערניים מספיק כדי לשחרר את הלחץ בזמן, לפני שיצטבר עליו לחץ משמעותי כל כך.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום