לינץ' קשה באישון ליל: שלושה נערים יהודים הותקפו בשומרון

לינץ' קשה: שלושה נערים יהודים שנסעו הלילה (בין רביעי לחמישי) מאזור ברקן לגב ההר, דרך הכביש הישן מג'מעין לגב ההר, הותקפו בצורה קשה בידי פורעים ערבים. במשטרה בודקים האם הצעירים היהודים לא היו בדרך חזור מפעילות 'תג מחיר' |  השב"כ לקח את הפצוע מבית החולים בלינסון לחקירה - נאסר עליו לפגוש בעו"ד

יוסי שטארק | חרבות ברזל 22.7.2021 | 10:38

רכב הנערים שהותקף צילום: חוננו

3 נערים שנסעו הלילה (בין רביעי לחמישי) מאזור ברקן לגב ההר, דרך הכביש הישן מג'מעין לגב ההר, הותקפו בצורה קשה בידי פורעים ערבים. המשטרה פתחה בחקירה.

הנערים זוהו כיהודים באזור הכפר ג'מעין, ורכבים והמון ערבי החלו לרדוף אחריהם. לדברי הנערים, בשלב מסוים ניגח אחד מרכבי הפורעים הערבים את רכבם בחיבור לכביש הראשי של חווארה. וההמון החל להכות את הנערים. שניים מהנערים הצליחו לברוח מההמון, נער נוסף נפגע ופונה לבית החולים בלינסון במהלך הלילה.

כוחות צבא, משטרה ורפואה רבים הגיעו למקום וסייעו לאחד הנערים שנותר פצוע במקום.

במשך שעות ארוכות חיפשו כוחות ביטחון צבאיים ואזרחיים את הנערים לאחר שעלה חשש כי נחטפו בידי ההמון, רק בשעות הבוקר אותרו הנערים שהם מגיעים תשושים וחבולים למדרונות היישוב יצהר לאחר שהסתתרו במהלך כל הלילה בשטח הפתוח בסמוך לכפר מחשש כי ההמון הערבי ימצא אותם.

"הנערים נדהמו לשמוע הבוקר כי המון שתקף אותם, ניסה לרצוח אותם, ועשה בהם לינץ', המציא הבוקר כאילו הם קשורים לתג מחיר", אומר אביו של אחד מהנערים, שחיפש אותם במהלך כל הלילה, "הנערים נסעו מכיוון ברקן, לקחו שמאלה בכביש של ג'מעין, משם הרבה מקצרים לכיוון גב הר, כנראה בגלל החג של הערבים, הרחובות והכבישים בלילה היו עמוסים, וזיהו אותם כיהודים, מה שהם עברו זה לינץ' אכזרי, בנס הם הצליחו להימלט ב"ה, אנחנו מטפלים בהם כעת ומקווים לטוב."

מארגון 'חוננו' נמסר כי: עורכי דין מטעם הארגון מסייעים לנערים כנפגעי עבירה, וכי בכוונת חוננו לדרוש את מיצוי הדין עם כלל הפורעים הערבים.

במשטרה חושדים כי הצעירים היו בדרך חזור מפעילות 'תג מחיר', זאת לאחר שהתקבל דיווח על מפעל לייצור אבן באזור חווארה שהוצת במהלך הלילה.

לטענת המשטרה, על פי הדיווח הראשוני שהתקבל, בעת שמספר חשודים נמלטו מהמקום, זיהו אותם תושבי האזור והחלו לרדוף אחריהם ולתקוף אותם.

המשטרה עדכנה כי כוחות משטרה וצה"ל שהוזעקו למקום, עצרו חשוד שנחבל לאחר שעל פי החשד הותקף על ידי תושבי האזור, והוא פונה לקבלת טיפול רפואי. נפתחה חקירה.

בתוך כך, בשעה האחרונה, כוחות שב"כ לקחו לפני זמן קצר מבית החולים בלינסון את הבחור שנפגע הלילה בלינץ' בשומרון. השב"כ אוסר על הפצוע לפגוש בעו"ד, כך נמסר לעו"ד נתי רום שהגיע לסייע לו מטעם ארגון חוננו.

עו"ד עדי קידר תקף את התנהלות השב"כ "הבחור פצוע וחבול מלינץ' קשה שבוצע בו בידי ערבים. במקום שכוחות השב"כ יעברו כעת מדלת לדלת בחווארה ובכפרים הסמוכים, ויעצרו את ההמון הערבי שניסה הלילה לרצוח יהודים, הם נסעו לבית החולים לעצור את הפצוע ואסרו עליו לפגוש בעו"ד. אין מילים. אנחנו עם חשש כבד למצבו הרפואי, אופי הפציעות שלו קשה, ולקיחתו באמצע טיפול רפואי מבית החולים מטרידה מאד מאד."

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום