בחנויות החרדיות מחרימים את ספרי הרב מלמד. צפו

בעלי חנויות ספרים חרדיות הוציאו את ספריו של הרב אליעזר מלמד מהחנויות, לאחר שהביע תמיכה בתפילת הרפורמים ליד הכותל המערבי. בתוך כך, התנועה הרפורמית מברכת על עמדתו של מלמד

יוסי שטארק | חדשות בארץ 22.7.2021 | 17:07

המוכר מחזיר את ספריו של הרב מלמד צילום: צילום מסך

בעלי חנויות ספרים חרדיות הוציאו היום (חמישי) את ספריו של הרב אליעזר מלמד מהחנויות, לאחר שהביע תמיכה בתפילת הרפורמים ליד הכותל המערבי.

ל'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד בו נצפה בעל חנות ספרים אורז את ספרי 'פניני הלכה' של מלמד, ומודיע כי "ספריו של הרב הרפורמי אליעזר מלמד נארזים מהחנויות החרדיות. חוזרים להוצאה לאור. זהו, תם עידן. לא מחזיקים יותר את ספריו - ספרים של רפורמים לא ייכנסו לריכוזים החרדיים".

 

בתוך כך, ארגון הגג של היהדות הרפורמית בישראל, המכנה עצמו "התנועה המסורתית", בירך על תמיכתו של מלמד בהם. "הרב מלמד מוביל קו אמיץ וראוי בכל הנוגע לחידוש הקשר והדיאלוג בין הזרמים השונים ביהדות, דבר המוערך בעינינו בכל יום ובשנה ואחרי אירועי ט' באב עוד יותר", נכתב בחשבון הטוויטר של הארגון.

"זו העת לשבור את המחיצות האדירות שנבנו בינינו, להעמיק את השיח ולמצוא פתרונות יחד, כדי שכולנו נוכל לחיות כאן זה לצד זה בשלווה", לשון התנועה הרפורמית.

כזכור, הרב מלמד פרסם טור ב'בשבע', בו הוא כתב כי יש לאפשר לקונסרבטיבים ולרפורמים להתפלל ב'עזרת ישראל', ועל רב הכותל לדאוג לכל צורכיהם כולל ספר תורה "ואם יהיה חשש שיהודים שונים יתפסו את 'עזרת ישראל' בשעה שהם רוצים להתפלל, ידאג להפנותם למקומות אחרים, כדי שכל היהודים יוכלו להרגיש כבנים אהובים לה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום