נשיא צרפת נכנע לאזרחים; ויתר על 'התו הירוק'

נשיא צרפת עמנואל מקרון ביצע פניית פרסה מביכה, לאחר שהאלימות התפרצת ברחובות צרפת החליט לוותר על 'התו הירוק'. האם הבחירות לנשיאות שמתקרבות והמצב הרעוע בסקרים גרם להחלטה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 20.7.2021 | 09:41

עמנואל מקרון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא צרפת עמנואל מקרון, ביצע פניית פרסה משפילה לאחר שהפגנות המוניות הבהירו לו שאין סיכוי ליישם את התו הירוק השנוי במחלוקת בקרב האזרחים.

מאות אלפי מפגינים יצאו לרחובות צרפת בכדי להביע את כעסם על תכניות 'התו הירוק' הצרפתי שיזם הנשיא עמנואל מקרון, לאחר שהודיע כי הוא מתכנן לפרוס 'מקומות בידוק' לכל המסעדות, הברים, בתי החולים, מרכזי הקניות, הרכבות, המטוסים ומקומות אחרים.

המפגינים קראו למקרון להתפטר ואיימו להתנגד לכל תו אפשרי. צרפת ידועה כאחת המדינות הספקניות ביותר בנוגע לחיסונים במערב אירופה. ההפגנות הפכו לאלימות בכמה ערים כמו נאנט, שם המשטרה הפעילה גז מדמיע לפיזור המפגינים. בעיר ליון עצרה המשטרה תשעה מפגינים במרכז חיסונים. על פי הערכת משרד הפנים הצרפתי, כ-120,000 איש השתתפו בהפגנות.

ביום ראשון אמר שר האוצר ברונו לה מאיר, כי "מנהיגי העסקים מודאגים ואני רוצה להרגיע אותם: נגלה הבנה", הנשיא מקרון עומד בפני ביקורת קשה על התנהלותו במגפת הקורונה, הבחירות נושפות בעורפו, כשהוא עומד בפני בחירה מחודשת באפריל הבא, ומצבו בסקרים לא טוב.

בנאומו שנשא השבוע לאומה אמר מקרון כי הוא מנסה לא להפוך את החיסון לחובה באופן מיידי לכולם, אלא לשכנע מקסימום אנשים ללכת להתחסן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום