אחרי שעות של חיפושים: אותרו שני צעירים שנעדרו בים המלח

שני צעירים שנעדרו שעות ארוכות בים המלח אותרו הלילה באמצעות רחפן וחולצו ללא פגע

צביקה סגל | חדשות בארץ 23.7.2021 | 09:01

כוחות החילוץ בשטח צילום: יחל"צ מגילות

כוחות גדולים מיחידת החילוץ מגילות פעלו במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) בניסיון לאתר שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם, שנסחפו לעומק הים בים המלח באזור מצוקי דרגות. יחד עם מתנדבי יחידת החילוץ מגילות פעלו באזור מסוק של משטרת ישראל ורחפן תרמי.

כמו כן נעשו סריקות פיזיות באמצעות פנסי תאורה מסירה תיירותית, היחידה השטה בימים אלו בים המלח, ומגוייסת לטובת היחידה באירועי חילוץ ימיים, לצד סירה מבצעית של יחידת החילוץ עין גדי הסורקת לכיוון צפון. בסביבות השעה 15:00 זוהו שני הצעירים באמצעות רחפן במרחק של 2 ק"מ מהחוף.

המתנדבים הוקפצו סמוך לשעה 21:00 בערב אתמול, עם קבלת הדיווח על שני הצעירים שנעדרים לאחר שנכנסו למים ובמשך מספר שעות לא יצאו. נכון לשעה זו טרם נוצר עם הצעירים ובשל כך עולה חשש כבד לחייהם. אל מתנדבי יחידת החילוץ הצטרפו הלילה כוחות צה"ל, משטרה ומד"א.

ביחידת החילוץ מציינים כי כרבע ממקרי הטביעה בישראל מרחשים בים המלח. מפקד יחידת החילוץ מגילות, מוראד מתן, מסביר כי "מטיילים באזור אינם מודעים לסכנות ברחצה בים המלח. רבים ממקרי הטביעה מתקיימים בשל רחצה בחוף לא מוכרז, ללא השגחת מציל. למעשה לא ניתן לטבוע בים המלח והטביעה מתקיימת מתשישות או מחדירת מים במליחות גבוהה לריאותיהם הגורמים לבצקת".

לאחר שהשניים אותרו, הגיעה הסירה הפרטית
למקום והעבירה אותם לחוף, שם קיבלו טיפול רפואי ראשוני מפרמדיק של היחידה ולאחר מכן פונו על ידי הסהר האדום במצב בינוני. מתשאול של המחולצים הם הגיעו לנופש מרמאללה ובית לחם, נכנסו למים בסביבות השעה 19:00.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום