הקואליציה מקדמת את החוק שימנע מנתניהו לשוב

כחודש וחצי לאחר הקמת הממשלה, יו"ר 'תקווה חדשה' חושף שבקואליציה מתכננים לעלות להצבעה את החוק שלפיו נשיא מדינה לא יוכל להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אדם שהוגש נגדו כתב אישום - כך שנתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה: "כמו שהתחייבנו" | הוא טוען שהוא מתואם עם ראש הממשלה, אולם בכירים ב'ימינה' מתנערים

יאיר כלפה | פוליטי 23.7.2021 | 10:43

גדעון סער ובנימין נתניהו במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע הקרבות בכנסת בין האופוזיציה לקואליציה, הבוקר (שישי) נחשף כי האחרונים מקדמים הצעת חוק שלא תאפשר ליו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו להרכיב ממשלה בישראל.

יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער מספר בראיון ליובל קרני ב'ידיעות אחרונות' שהוא מתכוון להגיש הצעת חוק שתמנע מנשיא מדינה להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אדם שהוגש נגדו כתב אישום, כמו נתניהו, כבר במושב או כנס החורף הקרוב, כשלטענתו הוא מתואם עם ראש הממשלה נפתלי בנט.

"הנחיתי השבוע את הדרג המקצועי במשרד המשפטים להכין הצעת חוק שלפיה נשיא המדינה לא יטיל את הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים", אמר ל'ידיעות אחרונות'. "מתכוון להגיש את הצעת החוק הזו לכנס החורף של הכנסת או למושב החורף והיא תחול מהבחירות לכנסת ה־25".

שר המשפטים התייחס לשאלה אם הוא מתואם עם בנט: "צאו מנקודת הנחה שלא הייתי מתחיל בהליך הזה בלי להיות מתואם עם ראש הממשלה. אני מזכיר מה הנורמות שחלות במדינת ישראל בנושא: ראשי ערים שמוגש נגדם כתב אישום יוצאים להשעיה".

"מדובר בנורמה כללית שתחול על כולם. קיימתי התייעצויות במשרד המשפטים וברור לי שההצעה שנביא תעמוד בכל המבחנים החוקתיים, ואני מתכוון לקדם את ההצעה הזאת", הוסיף סגן ראש הממשלה.

"כל מפלגה רשאית לבחור את נציגיה, אבל כבר ראינו שניהול המדינה על ידי מי שהוגש נגדו כתב אישום מייצר העדפת אינטרסים אישיים", התייחס לביקורת על החוק, "ראינו את זה בהרבה מאוד סוגיות כולל בזה שלא הובא מינוי פרקליט מדינה לאישור ממשלה".

"ראינו ובתמונה המפורסמת מיום פתיחת משפט נתניהו, כשהוא השתלח במערכת המשפט ושרי הממשלה עמדו מאחוריו. לכן, ברור שלא נכון להציב את המדינה במצב דומה בעתיד", טען סער.

בכירים ב'ימינה' הגיבו על הצהרת סער ואמרו: "בנט לא תומך ולא מקדם את החוק". כך דיווח הבוקר עמית סגל והוסיף, כי האמת מורכבת יותר, שכן בנט הסכים שסער ינחה את הייעוץ המשפטי להכין את החוק.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום