ביידן מינה את דייוויד כהן לשגריר ארה"ב בקנדה

נשיא ארה"ב ביידן ממנה יהודי לתפקיד שגריר ארצות הברית בקנדה. מדובר בדיוויד כהן, גייס כספים מקצועי, לצד תפקידי ניהול שונים בעבר. באחרונה גייס כספים לטובת הקמפיין של ביידן לנשיאות | המינוי זוכה לביקורת: תורם נוסף של מפלגה ללא ניסיון דיפלומטי ייצג את ארה"ב בתפקידה החשוב בקנדה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 23.7.2021 | 10:26

ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

דייוויד כהן, לשעבר סגן יו"ר מועצת המנהלים של הפדרציה היהודית של פילדלפיה, נבחר לכהן כשגריר ארה"ב בקנדה על ידי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. כך הודיע הבית הלבן.

כהן הינו גייס תרומות דמוקרטי ותיק, שהיה ראש המטה של ​​ראש עיריית פילדלפיה אד רנדל בשנות התשעים.

דייוויד כהן משמש כיום כיועץ בכיר למנכ"ל בתאגיד קומקאסט, לאחר שכיהן בעבר כסמנכ"ל בכיר, תחומי האחריות שלו, כללו תקשורת תאגידית, עניינים משפטיים, ענייני ממשל ורגולציה, ענייני ציבור, מינהל תאגידי, תאגידי נדל"ן וביטחון והשפעה קהילתית. הוא שימש גם כמנהלה הראשי הראשון של החברה.

השגריר החדש גם עטור פרסים רבים בהם זכה על פעילותו האזרחית. הוא קיבל תואר דוקטור כבוד למשפטים מאוניברסיטת דרקסל. אוניברסיטת ריידר, אוניברסיטת רואן ומכללת רוהר לעסקים.

כהן גדל בהיילנד פארק, עיירה בניו ג'רזי עם אחוז גבוה של תושבים יהודים. "מעורבותי בפדרציה היא בדי אן איי שלי", אמר בראיון בשנת 2013. "לא יעלה על הדעת במשפחה שלי לא להיות מעורב בפדרציה ובקהילה היהודית".

במשך שנים ניהל קשרים הדוקים עם ביידן ואירגן את גיוס הכספים הראשון שלו לנשיאות בקמפיין בחירות של 2020. ההודעה של הבית הלבן על הבחירה בכהן פורסמה ביום רביעי.

דיפלומט אמריקאי ותיק ובכיר לשעבר בבית הלבן של אובמה, ברט ברואן, מתח ביקורת על המינוי ואמר ל-CBC News כי הוא מאוכזב שתורם נוסף של מפלגה ללא ניסיון דיפלומטי ייצג את ארה"ב בתפקידה החשוב בקנדה. "כהן אינו האדם המתאים בצורה הטובה ביותר להחזיר את האימון של קנדה בארצות הברית לאחר ארבע שנים קשות של טראמפ", אמר ברואן, כיום נשיא חברת הייעוץ Global Situation Room. "אנו זקוקים לניסיון דיפלומטי עמוק, כדי לנווט בתקופות הסוערות הללו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום