דיווח: רוסיה משדרגת את ההגנה האווירית הסורית נגד תקיפות ישראל

לפי דיווחים בעולם לפוטין אזלה הסבלנות בכל הקשור לתקיפות ישראל בסוריה והוא מתכנן לשדרג את ההגנה האווירית הסורית, צעד שמדאיג את ישראל

יענקי פרבר | מדיני 24.7.2021 | 23:09

נפתלי בנט/ולדימיר פוטין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/הקרמלין

רוסיה עוברת לאסטרטגיה של צמצום התקיפות הישראליות בסוריה באמצעות חיזוק מערכות ההגנה מפני טילים, כך נטען בעיתון בשפה הערבית בלונדון.

הדיווח של אשארק אל-אווסט ציטט מקור רוסי ששמו לא פורסם, שטען כי לרוסיה "נגמרה הסבלנות כלפי ישראל בסוריה". העיתון דיווח, כי המהלך של מוסקבה היה תוצאה של שיחות בין רוסיה לארצות הברית, אשר, על פי המקור, עוררו את הרושם כי "וושינגטון אינה מקדמת בברכה את התקיפות הישראליות הרציפות".

בדיווח נטען על ידי המקור שאמר כי הרושם הזה הותיר אפשרות לרוסיה לפעול באופן חופשי יותר בתמיכה בכוחות אסד בסוריה עם מערכות מתקדמות יותר נגד טילים ולהפוך אותם ליותר מסוגלים להפיל את הטילים הישראליים. טענות אלה בדבר צמצום התקיפות הישראליות לא אושרו על ידי ישראל.

רק השבוע דיווחו כלי תקשורת בסוריה על שתי התקפות ישראליות שלטענתן סוכלו. התקשורת הסורית העלתה טענות כאלה מספר פעמים ללא אישור ישראלי.

כזכור בינואר האחרון אמר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, כי על ישראל לספק למדינתו מודיעין על "איומים של המיליציה האיראנית, כדי שתוכל לנטרל אותן", תוך ביקורת על תקיפות האוויר הישראליות.

מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011, רוסיה תומכת במשטר אסד וממשיכה לבנות נוכחות צבאית במדינה. כיום נמצאים 18 בסיסים צבאיים רוסיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום