בד"ה: החסיד ששלח הערות ל'שוטנשטיין' נפטר

הרה"ח רבי דב אריה (בערל) שטיינהרט ז"ל מחשובי חסידי גור בלונדון הלך לעולמו בגיל 82. המנוח נהג לשלוח הערות מעמיקות למכון ההוצאה לאור של מהדורת ש"ס שוטנשטיין, וכן הוביל את השגת מימון עבור חדר המיון הקדמי 'שאלר' בערד

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 25.7.2021 | 14:26

הרה"ח רבי דב אריה (בערל) שטיינהרט ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בלונדון הלך לעולמו בשיבה טובה הרב דב אריה (בערל) שטיינהרט ז"ל, מזקני חסידי גור בבירה הבריטית, כשהוא בן 82.

הרב שטיינהרט נולד בלונדון בשנת תרצ"ט, ערב מלחמת העולם השנייה ולמד בילדותו בת"ת 'יסודי התורה'. בבחרותו שקד על לימוד התורה בישיבת גייסטהד המפורסמת, בהמשך אף נסע יחד עם קבוצה נוספת של בחורים להסתופף בצילו של הרבי בעל הבית ישראל זצ"ל מגור בירושלים.

נישא לביתו של החסיד רבי שמואל זאנוויל קורן ז"ל מלונדון וקבע את מושבו בעיר, שם הפך להיות חלק מהנוף של השטיבל הגוראי המקומי בו בילה שעות ארוכות בלימוד ועבודת השם.

במשך 40 שנה השכים קום לפני צאתו למלאכתו ולמד עם שותף קבוע, מנהג שלא השתנה משך ארבעה עשורים.

במכון ארט-סקרול, מכון ההוצאה לאור של מהדורת ש"ס שוטנשטיין, התקבלו לאורך השנים הערות מעמיקות על הביאור בסוגיות השונות. הערות תורניות שהפליאו את בעלי והעורכים במכון שהוקירו לר' בערל תודה ושיגרו לביתו תשורות שי בהוקרה על הסיוע לדייק את ההסבר על מהלכי הגמרא.

ר' בערל היה מפורסם בהיותו מחפש להיטיב וקשוב לזולת בכל עת. היה מסייע ותומך בכל מי שהיה זקוק והכל בצנעה ושלא על מנת לקבל פרס, בחיוך תמידי ובידידות אמת עם כולם.

אחד ממכריו מספר ל'בחדרי חרדים' על מקרה מלפני עשרות שנים כאשר נשבר חלק מסוים במקווה 'גרוב ליין' בלונדון, היה זה ר' בערל שנקט יוזמה וגייס את הסכום הנדרש לרווחת קהל הטובלים.

במשך השנים התבקש על ידי האדמו"ר מגור ה'פני מנחם' זצ"ל לסייע למוסדות גור בעיר ערד והוא נרתם לקיים רצון צדיק והשיג מאות אלפי דולרים עבור פעילות המוסדות בחינוך ותורה.

בשנים מאוחרות יותר התייצב שוב לימין קהילת חסידי גור בערד והוביל להשגת מימון עבור חדר המיון הקדמי 'שאלר' בעיר ומכון הדיאליזה המסונף אליו שנחנך באחרונה, המופעלים על ידי חסידי גור למען כלל אוכלוסיית העיר, חרדים ושאינם.

הלווייתו נערכה היום (ראשון) בלונדון והוא נטמן בבית העלמין המקומי, כשאת מיטתו מלווים צאצאיו הרבים ומעשיו הטובים.

הותיר אחריו בין היתר שני בנים בארץ הקב בנימין מנהל מחלקה בעיריית בני ברק והרב דוד ממשרד רב העיר בני ברק.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום