סכנת איראן: ישראל באזהרה חריגה לאמריקאים

בכירים ישראלים העבירו מסר מדאיג למקביליהם האמריקאים: איראן מתקרבת להיות מדינה סף גרעינית. ראש הממשלה בנט טען כי בניגוד להערכת מערכת הביטחון - איראן דווקא כן מאיצה את תוכנית הגרעין שלה. גורם מדיני בכיר: צריך לקרות משהו עם המשא ומתן עם טהראן

יוסי שטארק | חרבות ברזל 26.7.2021 | 07:36

אילוסטרציה צילום: Pixabay

בשיחות עם ארצות הברית הזהירה ישראל כי איראן מתקרבת להיות מדינת סף גרעינית, כלומר מדינה בעלת יכולת מבצעית לבנות נשק גרעיני. כך דיווחה גילי כהן ב'כאן 11'.

על פי הדיווח, המסר המדאיג הועבר בכמה שיחות של בכירים ישראלים, כולל שר החוץ יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ, עם מקביליהם בארצות הברית.

בניגוד להערכה במערכת הביטחון על כך שהמשא ומתן של המעצמות עם איראן נמצא ב"דשדוש" - ראש הממשלה נפתלי בנט טען בדיונים פנימיים כי זו הגדרה לא נכונה שצריכה להיפסק, וכי המצב הוא שאיראן דווקא מאיצה את פעולותיה בנושא הגרעין. גורם מדיני בכיר, שצוטט בדיווח, אמר כי צריך לקרות משהו בנוגע למשא ומתן עם איראן. ה"לימבו" הזה לא יכול להיות זמן שבו איראן מתקדמת מהר עד למצב שהיא מדינת סף.

בסוף החודש שעבר ביקר הרמטכ"ל אביב כוכבי בארצות הברית, שם פגש את היועץ לביטחון לאומי האמריקני ג'ייק סליבן. בתום הביקור אמר כוכבי: "הביקור עמד במטרותיו, בראש ובראשונה בחינת הדרכים והאפשרויות למניעת יכולות צבאיות גרעיניות מאיראן וכן הרחבת שיתוף הפעולה המבצעי בין צה"ל וצבא ארצות הברית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום