הראשון לציון נגד הרב מלמד: "שיזרוק את הכיפה"

הגרש"מ עמאר מגיב במילים חריפות בראיון ל'מרכז העניינים' לנוכח דבריו של הרב מלמד לאפשר לרפורמים דריסת רגל בכותל "כל מי ששולח יד בכותל המערבי - ברור לי שלא ינקה. זה שריד בית מקדשנו. חלום של כל הדורות. עושים שם חילול השם. וכי חסר להם היכן להתפלל והיכן להשחית את דרכם"

אברמי פרלשטיין | חדשות בארץ 26.7.2021 | 14:19

הראשל"צ הגרש"מ עמאר צילום: באדיבות המצלם

הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגאון רבי שלמה משה עמאר יוצא במתקפה חריפה נגד רב היישוב 'הר-ברכה' אליעזר מלמד, אשר קרא להתיר לרפורמים לערוך את פולחנם בכותל המערבי, ואף לחייב את רב הכותל לסייע להם ולתת להם ספר תורה.

בראיון לעורך עיתון 'מרכז העניינים' שניאור ובר שפורסם הבוקר (שני), אמר הגר"ש עמאר כי "כל מי ששולח יד בכותל המערבי - ברור לי שלא ינקה. זה שריד בית מקדשנו. חלום של כל הדורות. עושים שם חילול השם. וכי חסר להם היכן להתפלל והיכן להשחית את דרכם". 

רבה של ירושלים הוסיף ואמר ביחס לדבריו של הרב מלמד כי "מי שמתיר לרפורמים להתפלל שם, אני מוכרח לומר בצער כי וודאי שאין לו יראת השם. יותר טוב שיזרוק את הכיפה שלו ויודיע שאינו שייך לשומרי תורה ומצוות".

כזכור, בשבוע שעבר פרסם הרב מלמד מאמר בעיתון הדתי-לאומי 'בשבע', בו הוא מביע את תמיכתו בתפילת רפורמים בכותל הדרומי, 'כותל ישראל', למרות שזו תפילה מעורבת וכמעט רוב רבני המגזר הדתי-לאומי מתנגדים לכך. הוא קורא לציונות הדתית ולחרדים לא להצטער מכך שהרפורמים מתפללים בכותל.

לדברי הרב מלמד במאמר שגרר ביקורת רחבה וסערה ציבורית נוכח דבריו המקוממים: "מכיוון שישנם יהודים רבים שמזדהים עם התנועה הקונסרבטיבית והרפורמית, ועל פי הערכים המנחים אותם תיקנו לעצמם תפילות משותפות לגברים ונשים בנוסח ובכללים שאינם על פי ההלכה המסורה ומנהגי ישראל, והם חפצים להתפלל ליד הכותל המערבי כרצונם, נכון לקבוע שב'עזרת ישראל' יוכלו לקיים את תפילותיהם בכבוד הראוי".

רב היישוב 'הר ברכה' פנה לרב שמואל רבינוביץ: "ראוי לרב הכותל שיכבד את כל היהודים מכל הזרמים. וכאשר תרצה קבוצה של קונסרבטיבים או רפורמים לבוא להתפלל, יקבל את פניהם ב'עזרת ישראל' בברכת ברוכים הבאים. ואף ש'עזרת ישראל' אינה כפופה להוראותיו ההלכתיות כדין בית כנסת, היא צריכה להיות מקום שגם לו הוא דואג במרב הכבוד".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום