אחר 5 שנות ציפייה: אלבום בכורה לזאנוויל ויינברגר

הזמר החסידי זאנוויל וינברגר שכבר הופיע על במות רבות ברחבי העולם וריגש רבבות בקליפים וסינגלים למיניהם, מגיש אלבום בכורה המכיל תריסר שיירם חדשים שהלחינו ועיבדו הגדולים והטובים בתעשייה • האזינו לתקציר

אליעזר חסיד | מוזיקה 27.7.2021 | 09:24

זאנוויל וינברגר צילום: יח"צ

לא פחות מחמש שנים, קרוב ל-600 שעות הקלטה, למעלה מ-100 נגנים וזמרי מקהלות, חברו להפקת אלבום הבכורה של הזמר החסידי זאנוויל ויינברגר: מן השמים.

חודשים ספורים לאחר שדרך כוכבו של בשמי המוזיקה החסידית, החל זאנוויל לעבוד על אלבום הביכורים שלו, כשטובי המוחות ואנשי המקצוע מלוהקים להפקת המילניום. הלחנים נאספו ונבחרו בקפידה, הקונספט קרם עור וגידים, האולפנים מסביב לעולם עבדו שעות נוספות, המיקסים שויפו והחליפו גרסאות, הקהל ישב וציפה, עד שהשאלה הנצחית 'מתי יוצא האלבום של זאנוויל?' הפכה לאחת הנפוצות בקרב המון העם...

 

במהלך השנים האלו הספיק זאנוויל לכבוש כל פסגה אפשרית, בארץ ישראל, בארצות הברית ובאירופה, כששיריו הופכים לנכסי צאן ברזל בכל שכבות העם. ואולם כעת הוא מברך על המוגמר באלבום בן 12 רצועות, עידית שבעידית, שעתידות להפוך לחלק אינטגראלי מזמרת העם היהודי.

הלחנים מבית היוצר של כל השמות הגדולים, ביניהם, יוסי גרין, פנחס מרדכי וועבר – אשר לו באלבום לא פחות מ-4 לחנים באלבום, משולם גרינברגר, הערשי ויינברגר, הערשי רוטנברג, יוסף משה כהנא ועוד.

על העיבודים חתומים משה לאופר, יואלי דיקמן, נפתלי משה שניצלר, יהודה גלילי, אברהם גור אריה, צבי בלומנפלד ותזמורת פריילעך. ואילו על הקולות מופקדים פנחס ביכלר ומקהלת 'מלכות' כמובן, הרשל בריסק ומקהלתו, יואלי הורביץ, אלי שפריי ומקהלת 'שירה', וגם שיר מיוחד ישנו באלבום 'יתומים היינו' שנכתב לעילוי נשמת אביו של זאנוויל שנפטר בחורף האחרון, אותו מלווים בצוותא אחיו של זאנוויל - האחים ויינברגר.

מאחורי ההפקה הגדולה עומד המעבד והמלחין הוותיק יוסף משה כהנא, כאשר על הפקת המוזיקה מפקד ביד רמה יוסי האניג (הבן של...), ועל ה'מאסטרטגיה' - פנחס ביכלר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום