נתון מדאיג: למעלה מאלפיים חולים חדשים ביממה האחרונה

מספר החולים הפעילים זינק ביממה האחרונה ועומד על 13,147 חולים | מספר המונשמים עומד כעת על 26 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 138 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים | מספר הנפטרים נקבע הבוקר על 6,461 | אחוז התוצאות החיוביות מסך הבדיקות עלה ל-2.30%

אהרן מילר | בריאות 27.7.2021 | 11:07

מעבדת בדיקות קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

התחלואה בישראל גואה מיום ליום בעקבות התפשטות זן הדלתא וזן הדלתא פלוס שמדביק באחוזים גבוהים גם במחוסנים. ומספרם של החולים הקשים עומד נכון להיום (שלישי) על 138, מדובר על עליה נוספת ומדאיגה בצל מספר המאומתים הגבוה.

הבוקר דיווח משרד הבריאות כי 2,112 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-863,680 כאשר על פי הנתונים, במהלך היממה האחרונה בוצעו 102,742 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים זינק אף הוא ועומד על 13,147 חולים, ומספר המונשמים עומד כעת על 26 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 138 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים נקבע הבוקר על 6,461.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל עלה ל-2.30% בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התחסנו לנגיף הקורונה 5,767,009 בני אדם. מתוכם, 5,321,379 בני אדם התחסנו במנה השנייה.

בנוסף, הבוקר דווח כי תושב קרית-אתא בן 76 נפטר במחלקת הקורונה של בית-החולים רמב"ם בחיפה. הוא היה מונשם ובעל מחלות רקע. במחלקה זו מאושפזים כעת 12 חולי קורונה, 5 מהם במצב קשה.

בתוך כך, במשרד הבריאות מזהים מגמה מטרידה, שלפיה ישנה עלייה חדה במספר הנדבקים במערכת החינוך החרדי. בתחילת החודש אותרו רק שני תלמידים שחלו בקורונה, ואילו אתמול המספר כבר עלה ל-236 חולים.

בנוסף, אתמול נודע כי 12 מקרים של וריאנט הקורונה מסוג דלתא פלוס התגלו בישראל. מקורם של רוב המקרים הוא מגיאורגיה, ונכון לעכשיו לא ידוע כמה שרשראות הדבקה יצרו אותם 12 נדבקים. כך על פי הדיווח הבוקר עיתון 'מעריב'.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש קיים אתמול תדרוך עיתונאים, שבמהלכו התייחס לעלייה בנתוני התחלואה. "העלייה הזאת מדאיגה אותנו", אמר אש. "קבינט הקורונה אישר את התו הירוק במטרה לבלום את העלייה בתחלואה. אנחנו מקווים שעם שיתוף פעולה של הציבור, לרבות שמירה על שאר ההנחיות הקיימות, נשיג את המטרה".

אש ציין כי היקף הבדיקות המהירות יתרחב בהדרגה, והן יפעלו באופן מלא החל מ-8 באוגוסט. הוא התייחס גם לבדיקות הביתיות שצפויות להימכר בקרוב בבתי המרקחת: "הן מיועדות לשימוש עצמי בלבד. הבדיקה העצמית לא מחליפה את בדיקת ה-PCR. אם אדם נמצא חיובי בבדיקה הזאת, עליו להיכנס לבידוד ולהיבדק בהקדם בבדיקת PCR יכול להיות מצב שהיא תהיה שלילית ואז ניתן לצאת מהבידוד".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום