יועץ הנשיא לאומה האמריקאית: "התחלואה מתפשטת בקרב אלו שלא התחסנו"

לאור העלייה בהתפשטות התחלואה ברחבי ארה"ב, היועץ המיוחד של נשיא ארה"ב לענייני בריאות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, מפרסם קריאה לכלל אזרחי ארה"ב לגשת ולהתחסן

יענקי פרבר | חדשות בעולם 27.7.2021 | 10:57

ד"ר אנתוני פאוצ'י צילום: wikipedia

היועץ המיוחד של נשיא ארה"ב לענייני בריאות, ד"ר אנתוני פאוצ'י, שהתמנה לתפקיד עוד על ידי הנשיא הקודם דונלד טראמפ, פרסם בימים האחרונים קריאה לכלל אזרחי ארה"ב, לגשת ולהתחסן בהקדם.

בארה"ב מדוחים על 49 אחוז מכלל האזרחים שהתחסנו לנגיף באופן מלא. לפי הגורמים הרשמיים, בניכוי הילדים בני פחות מ-12 שממילא אינם יכולים להתחסן, עומד אחוז ההתחסנות של בני 12 ומעלה על 57 אחוז.

מדובר בנתון נמוך למדי ביחס למדינות מפותחות אחרות, והוא נובע מכך שבארה"ב יש נוכחות גבוהה של מתנגדי חיסונים, וסוגיית ההתחסנות נחשבת גם לסוגיה פוליטית, כשבאופן עקבי תומכי המפלגה הרפובליקנית ממעטים להתחסן לעומת תומכי המפלגה הדמוקרטית שנותנים אמון רב יותר במערכת וביעילותו של החיסון.

פאוצ'י אמר בשיחה עם עיתונאים, כי ארה"ב נמצאת בימים אלו במצוקה של ממש לנוכח משבר הקורונה ההולך ומחריף עם התפשטותו של הוריאנט ההודי. "זאת מצוקה קשה", הוא אמר, "אבל המצוקה הזאת מיותרת. אנחנו יכולים להתחסן ולמנוע אותה. רואים בבירור שהתחלואה מתפשטת בעיקר בקרב אלו שלא התחסנו".

הוא שיבח בכל פה את המושלים הרפובליקנים של פלורידה וארקנסו, שמעודדים את אזרחי המדינות שלהם להתחסן ואמר: "אנחנו צריכים לראות יותר מושלים ונבחרי ציבור שיוצאים אל המצלמות וקוראים לציבור הבוחרים שלהם להתחסן". מבצע החיסונים סייע משמעותית בהורדת התחלואה, בארה"ב, אבל וריאנט ההודי גורם לעליה מחודשת של קצב ההדבקה. לפי הנתונים המתפרסמים ב'ניו יורק' טיימס, מספר הנדבקים היומי עומד בימים אלו על יותר מ-50 אלף. לפני שבוע בלבד הוא עמד על 32 אלף, מה שמצביע על זינוק מהיר מאוד בקצב ההתפשטות של הנגיף, והחשש הוא שארה"ב תצטרך להתמודד שוב עם עומס כבד על בתי החולים, וחוסר יכולת להעניק טיפול מיטבי לחולים הקשים, מה שיגביר משמעותית את קצב התמותה חלילה. "אני מתוסכל מאוד מהמצב", אמר ד"ר פאוצ'י על הנתונים, "אנחנו צועדים בכיוון הלא נכון, וחבל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום