הקורבן האחרון בקריסת הבניין; אסטל הדאיה ע"ה

98 גופות נמצאו בינות להריסות הקריסה במיאמי | היהודיה האחרונה שזוהתה הינה הגב' אסטל הדאיה ע"ה | מכריה מספרים על אישה יקרה שהקדישה את חייה להפצת טוב ולהתקרבות לבורא. לפרנסתה עבדה כתכשיטנית | יהי זכרה ברוך

יענקי פרבר | חדשות בעולם 27.7.2021 | 13:11

זירת אסון מיאמי צילום: Miami-Dade Fire Rescue

הקורבן האחרון בקריסת הבניין בפלורידה זוהה, מספר ימים לאחר שהמצילים והמחלצים סיימו את המשימה הקשה נפשית ופיזית להסיר שכבה אחר שכבה של פסולת כדי למצוא את כל הגופות, 98 גופות נמצאו סך הכל, ביניהם יהודים רבים.

אסטל הדאיה ע"ה בת ה-54 הייתה הקורבן האחרון שזוהה, קרובי משפחתה תיארו את ההמתנה למציאת ולזיהוי הגופה כ'מייסרת', אחיה הצעיר, איקי הדאיה, אישר את הזיהוי לסוכנות הידיעות AP. הוא נתן דגימות DNA וביקר באתר פעמיים כדי לראות בעצמו את מאמצי החיפוש.

"היא תמיד הזכירה את אלוקים בכל פעם שהיא התמודדה עם משהו" הוא אמר. "היא הגיעה לרמה אחרת מבחינה רוחנית, מה שאיפשר לה להצטיין בכל התחומים האחרים", אחיה אמר שהוא שואב כוח מאלוקים, בדיוק כפי שראה את אחותו עושה בזמנים קשים.

אסטל הדאיה עבדה בתעשיית התכשיטים במשך יותר מ-30 שנה, וצברה אינספור חברים בדרך. רבים מהם פרסמו פוסטים מרגשים ברשתות החברתיות עם תפילות לשלומה לאחר שפורסמה הידיעה שהיא בין הנעדרים בקריסת מגדל צ'אמפליין.

המנוחה היא ילידת ברוקלין, אמה של אסטל עבדה בשוק התכשיטים בניו יורק, אסטל עבדה קשה בענף ועשתה לעצמה שם. בשנת 2015 היא גויסה לעבוד בקבוצת היוקרה 'קונטיננטל' של תכשיטים בפלורידה, ועברה להתגורר בסורפסייד, שם התגוררה בקומה השישית.

סוכנות הידיעות AP דיווחה, כי ההריסות הועברו למחסן במיאמי, שם הם עוברים בדיקה לגבי חפצים אישיים של הקורבנות, הרשויות אמרו כי אין גופות נוספות במקום בו עמד הבניין.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום