הרב שתמך ברפורמת כהנא מותקף: "הוא לא מבין בזה"

לאחר ששר הדתות הכריז על פתיחת שוק הכשרות, הרב שמואל אליהו, מבכירי רבני הציונות, תקף את הרב יעקב מדן שתומך ברפורמה של שר הדתות, והדגיש: "הוא ראש ישיבה, הוא לא מבין בזה" | עוד תקף את כהנא: "אין לו שום מושג בכשרות"

יאיר כלפה | חדשות בארץ 27.7.2021 | 14:56

הרב יעקב מדן צילום: המכללה האקדמית הרצוג

למרות שרוב הרבנים בציונות הדתית מתנגדים, הרב יעקב מדן דווקא הביע תמיכה ברפורמת הכשרות של השר מתן כהנא (ימינה), והיום (שלישי) הוא מבוקר על תמיכתו על ידי אחד מהרבנים הבכירים במגזר הדתי-לאומי.

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, תקף את הרב יעקב מדן על תמיכתו בפתיחת שוק הכשרות, וטען שהוא לא מבין מכיוון שהוא ראש ישיבה. בנוסף, הרב אליהו תקף את שר הדתות מתן כהנא, וטען שמי שתומך ברפורמה לא מבין.

"הרב מדן ראש ישיבה, הוא לא מבין בזה", תקף את ראש ישיבת הר עציון ב'קול ברמה', והמשיך ועקץ את שאר הרבנים, שהם בעיקר שייכים לזרם הליברלי יש לציין, שתומכים ברפורמה. "מי שמברך זה רק אנשים שלא מבינים בזה. תהיה אנרכיה".

רבה של העיר צפת המשיך: "לא שמעתי מאדם אחד שעוסק בכשרות שאומר שהרפורמה טובה. הסיבה לרפורמה היא רק בגלל הסכמים פוליטיים, רק כי כהנא מחייב להסכמים קואליציוניים"

"כהנא, תרים טלפון תשאל אותי. אין לו שום מושג בכשרות. הוא לא התייעץ עם אף אחד", תקף לסיכום את שר הדתות.

כאמור, בשבוע שעבר רבני הציונות הדתית, המזוהים בעיקר עם הזרם החרד"לי במגזר, זעמו כך שכהנא עשה את המהלך ולא קיבל אישור מהרבנות הראשית על כך. בנוסף, הם הביעו את זעמם על כך שכהנא לא עדכן אותם בדבר הרפורמה.

"הרבנות הראשית לישראל הינה הגוף המוסמך היחיד בלבד לנהל את ענייני הדת במדינה", הזכירו הרבנים בפתח מכתבם, שהופץ לתקשורת. "לאור זאת כל שינוי בענייני הדת צריך להיות מתואם ומוסכם עמה".

הרבנים הזכירו: "נציגי רבני 'תורת הארץ הטובה' נפגשו עם השר, לענייני דת במוצאי תשעה באב. בפגישה הדגישו כבוד הרבנים, בין יתר הנושאים שהועלו כי כל שינוי בענייני דת במדינה מחייב תיאום והסכמה עם הרבנות הראשית".

"דובר השר הוציא את דבר הפגישה לתקשורת. יומיים אחר כך יצא השר בתכנית לשינוי סדרי הכשרות שלא בתיאום ואף נוגדת את עמדת הרבנות הראשית. תכנית השר מנוגדת לדעתנו", זעמו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום