איראן: "תפסנו סוכני מוסד שהבריחו נשק למדינה"

באיראן טוענים כי תפסו חולייה חמושה של המוסד שתפקידה היה לעורר מהומות על רקע ההפגנות במדינה בעקבות המחסור במים. זו לא הפעם הראשונה שבאיראן מאשימים את ישראל וארה"ב בתסיסה בתוך המדינה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 27.7.2021 | 16:19

מחאה באיראן צילום: רשתות חברתיות

הרשויות באיראן מפרסמות היום (שלישי) כי תפסה תחמושת ששמשה 'מרגלים ישראלים' לביצוע 'פרעות והתנקשויות' במהלך הפגנות על מחסור במים ברחבי טהרן.

לפי הדיווח באיראן, "תא חמוש העובד בשביל המוסד הישראלי, תכנן להשתמש במצבור הנשק כדי לעורר אלימות במהלך הפגנות במדינה".

איראן, שמאשימה לא פעם את ישראל וארצות הברית בתסיסה פנימית ובניסיון לעורר מהומות פנימיות, מתמודדת בשבועות האחרונים עם הפגנות סביב מחסור במים בדרום מערב המדינה. ההפגנות הללו מעלות חשש אצל המשטר האיראני כי 'מישהו מבחוץ' מנסה לעודד הפגנות.

המשטר לא הבהיר כמה אנשים נעצרו, או מאיזה מדינות הם, אך נמסר שהם נעצרו בגבול המערבי של המדינה - איראן גובלת עם טורקיה ועם עיראק ממערב. בנוסף לא ברור מתי הקבוצה נעצרה.

על פי דיווח של סוכנות ידיעות איראנית, נתפס מצבור נשק גדול, כולל אקדחים, רימונים, רובים, רובי ציד ותחמושת.

"חלק מאלה משמשים לעורר עימותים במהלך הפגנות", אמר גורם איראני לתקשורת הממלכתית, כך על פי סוכנות הידיעות 'רויטרס'.

בנוסף טוענים האיראנים, כי ישראל ניסתה לבצע פעולות חבלה במהלך הבחירות האחרונות במדינה, אך התקפות אלה סוכלו. איראן כידוע עוצרת ומרשיעה מדי פעם אנשים שהיא מאשימה בריגול מטעם מדינות זרות, במיוחד ארה"ב וישראל. איראן האשימה גם את המוסד וישראל במספר התקפות על מתקני הגרעין שלה וחיסול מדעני גרעין.

ההפגנות מתרחשות במחוז חוז'סטאן על רקע מחסור במים, ניהול כושל של המאבק בנגיף הקורונה, הפגנות שהגיעו גם לבירה טהרן, ואלפי עובדים בתעשיית הנפט פתחו בשביתות לשכר ולתנאים טובים יותר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום