מספר החולים הקשים עולה בהתמדה • אש: "מקדימים את העולם"

בעוד מספר החולים הקשים ממשיך ומטפס, נפגשו מנהלי בתי החולים השונים עם מנכ"ל משרד הבריאות החדש הפרופסור נחמן אש שהסביר כי מדובר בתחילתה של התפרצות, וכעת עדיין אין להאריך לאן פני המערכה. המטרה לדבריו: להימנע מהגבלות משמעותיות

אהרן מילר | בריאות 27.7.2021 | 21:56

מוגנים בטיסה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לאחר שמוקדם יותר היום (שלישי) דווח כי על פי נתוני דו"ח החוקרים של הדסה והאוניברסיטה העברית, במהלך החודש הקרוב מספר החולים הקשים ישלש את עצמו. דווח הערב ב'ynet' כי מספר חולי הקורונה במצב קשה ממשיך לעלות, ובעוד לפי נתוני משרד הבריאות הוא עמד בבוקר על 138 חולים קשים, בשעות הערב נקבע המספר על 145. לפני שבוע בדיוק עמד המספר על 62 חולים במצב קשה בלבד. 

עם זאת על פי הדיווח במספר המונשמים חלה ירידה, ונכון לשעות הערב מאושפזים 24 חולי קורונה שמחוברים למכונות הנשמה. 

עוד דווח כי לאחר יממה בה נחצה מספר האלפים המאומתים החדשים, מנתוני משרד הבריאות עולה כי עד לשעות הערב המוקדמות כבר קיבלו 1,315 תשובה שהם חיוביים לנגיף מאז חצות.

על פי הדיווח גם היום נמשך במקביל המבצע לחיסון אזרחי ישראל, ועד לשעות הערב חוסנו 2,137 ישראלים במנת החיסון הראשונה ו-5,698 במנת החיסון השנייה, תוך שהדיבורים על מנת חיסון שלישית הולכים וגוברים.

בתוך כך נפגש היום מנכ"ל משרד הבריאות החדש פרופ' נחמן אש, הפרויקטור לשעבר, עם מנהלי ונציגי בתי החולים בארץ. תוך שהם מציגים בקשה לקבל תוספות כוח אדם לקראת העלייה במספר המאושפזים לנוכח התפרצות נגיף הקורונה המחודשת. המנכ"ל מצידו השיב כי מדובר בתחילתה של התפרצות, וכעת עדיין אין להאריך לאן פני המערכה.

גם שאלת מתן מנת חיסון השלישית עלתה בפגישה, "זו החלטה לא פשוטה. אנחנו מקדימים את כל העולם" אמר אש, תוך שהוא מדגיש כי המטרה כעת היא להימנע מהגבלות משמעותיות על המשק בישראל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום