נתונים מישראל: מנת החיסון השלישית בטוחה

נתונים פנימיים של הקופות ובתי החולים חושפים: כ-2,000 ישראלים בעלי מערכת חיסונית לקויה קיבלו לאחרונה חיסון שלישי. המסקנה: לא נרשמו תופעות לוואי חריגות ביחס למנות הקודמות. על בסיס המידע, יוחלט אם ישראל תהיה ראשונה לחסן שוב בני 60 ומעלה

יענקי פרבר | בריאות 28.7.2021 | 08:31

אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אצל כ-2,000 ישראלים שכבר קיבלו בשבועיים האחרונים את החיסון השלישי נגד קורונה, לא התגלו תופעות חריגות או מיוחדות ביחס לחיסונים הראשונים. כך עולה מנתונים פנימיים של קופות חולים ובתי חולים, כך מדווח הבוקר רז רזניק ב'ישראל היום'.

מתברר שהמנה השלישית של החיסון בטוחה וכי מרבית תופעות הלוואי בעקבות החיסון השלישי, כמו חום או כאבים באזור הדקירה של זריקת החיסון, חלפו לרוב כעבור שעות או ימים.

המנה השלישית של החיסון ניתנת בארבע קופות החולים ובבתי החולים הגדולים בארץ, במסגרת ההנחיות המיוחדות של משרד הבריאות למי שמערכת החיסון שלהם פגועה כמו מושתלי איברים, חולים עם חלק ממחלות הסרטן ואחרים - בכל הגילאים.

נתונים פנימיים אלה אינם סופיים ואינם רשמיים, אבל בהנהלת משרד הבריאות הם משמשים אינדיקטור להחלטה המתגבשת בימים אלה, להיות הראשונים בעולם למתן מנה שלישית של חיסון לכל מי שמעל גיל 60. זאת עוד לפני שקיבלו החלטה כזו רשויות הבריאות בעולם, לרבות רשות התרופות והמזון האמריקנית (ה-FDA)

מהנתונים החדשים במערכת הבריאות, מתברר שבבית החולים איכילוב שבתל אביב ניתן כבר חיסון שלישי ל-440 מטופלים, כולל מושתלי כבד וכליה, חולי סרטן ומחלות נוספות, לגילאי 83-23. עד כה לא התגלתה שום תופעת לוואי חריגה או יוצאת דופן מעבר לכל מה שהיה כבר ידוע בחיסונים הראשון והשני.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום