גרמניה: אונסק"ו הופכת את המרכזים היהודיים לאתרי מורשת עולמית

גוף התרבות של האו"ם, אונסק"ו, הודיע ​​כי הוענקו לשלוש ערים בגרמניה מעמד של מורשת עולמית | הוועדה הכירה בבתי קברות, בתי כנסת, ומקוואות, בערים כראויים לכינוי מורשת תרבות עולמית

יענקי פרבר | חדשות בעולם 28.7.2021 | 11:45

הפרלמנט הגרמני צילום: pixabay

גרמניה: אונסק"ו הופכת את המרכזים היהודיים לאתרי מורשת עולמית

אונסק"ו, גוף התרבות של האו"ם, הודיע ​​כי הוענקו לשלוש ערים בגרמניה מעמד של מורשת עולמית. המהלך מסמן את ההכרה הראשונה אי פעם של אונסק"ו במורשת התרבות היהודית בגרמניה.

חברי הוועדה הכירו בערים הגרמניות מיינץ, ספייר וורמס בזכות תפקידם כמרכזי התרבות היהודית באירופה בימי הביניים, ההכרה הראשונה אי פעם של אונסק"ו במורשת התרבות היהודית בגרמניה.

מיינץ, ספייר, ווורמס היו שלוש ערים שכונו בעבר "ירושלים על הריין". הם השפיעו מאוד על תרומתם לשפה היהודית, ללימודי הדת ולסגנון האדריכלי הדתי, כך על פי האו"ם.

הוועדה הכירה בבתי קברות, בתי כנסת, ומקוואות, בערים כראויים לכינוי מורשת תרבות עולמית. בית העלמין של הייליגן בוורמס, נחשב לבית הקברות היהודי העתיק והגדול ביותר באירופה, עם קברים מהמאה התשיעית. תומכי ההכרה, כמו ראש עיריית וורמס, אלפרד קסל, אומרים כי ההכרה של אונסק"ו לא רק תסייע במשיכת תיירים, אלא תסייע לקהילות היהודיות להגן על מה שנשאר ממה שהיה פעם מרכז חשוב בתרבות היהודית.

ההכרה של אונסק"ו לא תגרום ליהודים לשכוח את ההחלטה ההזויה שלהם מאוקטובר 2016, אז ארגון החינוך, התרבות והמדע של האו"ם, אונסק"ו, קיבל החלטה לפיה הארגון אינו מכיר יותר בקשר ההיסטורי של היהודים להר הבית ומטיל ספק בקשר היהודי לכותל המערבי. 24 מדינות תמכו בהחלטה, 6 התנגדו ו-26 נמנעו. למרות ההחלטה ההזויה, הדיפלומטיה הישראלית רשמה הישג נאה בכך שמדינות אירופה לא תמכו בהחלטה, כאשר רובן החליטו להימנע בהצבעה.

המדינות היחידות שהתנגדו אז להחלטה הן ארה"ב, גרמניה, בריטניה, הולנד, ליטא ואסטוניה. כאמור, מדינות חשובות נוספות, כמו צרפת, סלובניה, שבדיה, ארגנטינה, טוגו והודו נמנעו בהצבעה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום