הקואליציה תפעל נגד השותפה האסלאמית?

לאחר שחוק הקנאביס נפל במליאה אחרי שבקואליציה העלו אותו להצבעה בחטף, חברת הכנסת שרן השכל, שקידמה את החוק, טוענת שהקואליציה תפעל נגד רע"מ, שהתנגדה לחוק: "גם הם מבינים את זה" | על הביקורת נגדה בקואליציה, אמרה: "ברור שהיו לחצים"

יאיר כלפה | פוליטי 29.7.2021 | 08:25

בנט, לפיד ועבאס צילום: דוברות רע"מ

אחרי שחוק אי ההפללה של משתמשי קנאביס נפל, הלילה (בין רביעי לחמישי) התייחסה חברת הכנסת שרן השכל מ'תקווה חדשה', שקידמה את החוק, לתגובה שתבוא מצד הקואליציה וטענה כי תפעל נגד רע"מ, לאור המבוכה שגרמו.

השכל, שקידמה והובילה את החוק, טענה שבקואליציה יפעלו נגד המפלגה האסלאמית, שחבריה הצביעו נגד החוק וגרמו בכך להפלתו. בנוסף, היא התייחסה לביקורת כלפיה בקואליציה על כך שדחפה להעלות את החוק אמש בחטף.

"לכל הדבר הזה, כמובן שיהיו השלכות, וגם הם מבינים את זה", אמרה ב'כאן ב'. "אם יש הפרה של משמעת קואליציונית והתחייבות של הסכמים קואליציוניים, יש לזה משמעות. היו לזה השלכות בעבר על ח"כים אחרים ויהיה לזה גם בעתיד".

"ברור שהיו לחצים כאלה ואחרים. הכל היה מתואם עם ראשי הסיעות של הקואליציה. היה חשוב לי להעלות את החוק למרות שידעתי שהוא יפול", התייחסה השכל לביקורת נגדה בקואליציה.

בתוך כך, אתמול, התייחסה השכל בהרחבה לנפילת החוק: "בקמפיין הבחירות התחייבה מפלגתי לפעול למען לגליזציה והסדרה של שוק הקנאביס. היום למרות שידעתי שהצעת החוק תדחה, החלטתי להעלות אותה".

"לחברי הליכוד שכעת ודאי שמחים לאדי (כי אצלכם אין שמחה גדולה יותר מהשמחה לאיד)", פנתה הח"כית מ'תקווה חדשה' ואמרה, "הישירו מבט לעיני ציבור הבוחרים שלכם, והסבירו להם מדוע נתתם יד להמשך גרימת העוול ליותר ממיליון אזרחים בישראל".

"בשבועות האחרונים ניהלתי אתכם מו"מ, הוצעו לכם הצעות מרחיקות לכת לשיתופי פעולה בנושאי חקיקה ואפילו ראשות של וועדות בכנסת, אך אתם העדפתם את השיקול הפוליטי האישי על פני טובת הציבור. השגתם ניצחון פוליטי קטן, אך גרמתם עוול גדול", סיכמה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום