השלושה זינקו מהטנדר וגנבו את השטריימל

משטרת ניו יורק עצרה שלושה גברים בגין שוד אנטישמי של חסיד שצעד בשבת האחרונה לביתו מבית הכנסת. השלושה זינקו מהטנדר גנבו את השטריימל מראשו ונמלטו. מעצרם הצהיר זכה לשבחים מצד מושל ניו יורק שגינה את המעשה הנפשע

יענקי פרבר | חדשות בעולם 29.7.2021 | 11:34

חסיד. אילוסטרציה צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

שלושה גברים נעצרו בגין ביצוע תקיפה ושוד אנטישמי של אברך חרדי בכפר פליישמן, שנמצא בהרי הקטסקילס שבמדינת ניו יורק.

התוקפים, כולם בשנות העשרים לחייהם, תקפו את היהודי מהחוג החסידי בשבת בבוקר כשצעד לביתו מתפילה בבית הכנסת המקומי. בהצהרה של משטרת מחוז דלאוור במדינת ניו יורק, צוין כי אחד הגברים "יצא מטנדר וגנב את השטריימל של הקורבן. החשוד חזר לטנדר, בו היו עוד שני חשודים, וכולם צעקו השמצות אנטישמיות ואז נסעו משם".

החשודים הם יוהאן דיימונד מגרנד גרוב, קורי בוש מאשלנד, ווסלי אייגנור מדנבר, כולם ערים בניו יורק. השוטרים הצליחו למצוא את השטריימל של הקורבן. דיימנד נעצר ב-25 ביולי ובוש ואיינור נעצרו למחרת ב-26 ביולי. שלושתם הובאו למעצר במחוז דלאוור.

מעצרם המהיר של שלושת השודדים זכה לשבחים מצדו של מושל ניו יורק, אנדרו קומואו, שהתייחס וכינה את השוד: "פשע שנאה אנטישמי מטריד". לדבריו, "לא מקובל שגבר יהודי שיוצא מבית כנסת בשבת יותקף ויגנבו את השטריימל מראשו ויותקף מילולית בגלל דתו. זאת ניו יורק, אחת המקומות המגוונים ביותר של אנשים מרחבי העולם, ואנחנו נמשיך לעמוד יחד, מאוחדים במה שמשותף לנו, ולגנות את אירועי השנאה האלה בכל פעם שהם מתרחשים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום