לאחר המתקפות: תמיכה מקצועית מפתיעה ביפעת שאשא ביטון

לאחר שהותקפה לאחרונה בעקבות התנגדותה למגבלות וחיסונים במערכת החינוך, היום מדווח על תמיכה בדעתה של שרת החינוך דווקא מכיוון אנשי מקצוע במשרד הבריאות

יחיאל גלאי | בריאות 29.7.2021 | 12:46

חיסון לקורונה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בימים האחרונים עלה מעל לפני השטח המאבק העיקש בתוך הממשלה סביב נושא מגבלות הקורונה וחיסונים במערכת החינוך. הקרבות הם בין ראשי מערכת הבריאות שדעתם נתמכת ע"י השר הורביץ וראש הממשלה בנט, מולם ניצבת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון שמתנגדת נחרצות להפעלת מערך חיסונים בתוך בתי הספר. היום (חמישי) מתפרסם על תמיכה משמעותית לה זוכה השרה שאשא ביטון דווקא מכיוון אנשי מקצוע במשרד הבריאות.

לפי הפרסום ב'N12', חברים בצוות הטיפול במגפות במשרד הבריאות מתנגדים גם הם לחיסונים בבתי הספר ומצדדים בדעתה של השרה ביטון. לפי הדיווח, בדיון שנערך אמש בהשתתפות מומחים במשרד הבריאות, התגבשה ההבנה שיש לחסן את בני הנוער בקופות החולים ולא בבתי הספר. 

אחד מהמומחים הסביר מדוע עדיף לחסן בקופות החולים: "כך קל יותר לעקוב אחר הנתונים ולהימנע מטעויות בסוגיות אתיות של אישורי הורים. קופות החולים בישראל יודעות לנהל את מבצע החיסונים לבני הנוער בצורה מספקת, ואין צורך להעביר את האחריות לבתי הספר".

לעומתם, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, מתנגד לדעתה של שרת החינוך, והדגיש כי דבריה נגד החיסונים הם "מטרידים ומסוכנים".

אמש צוטטו שרים בכירים ב'חדשות 12' נגד שר החינוך: "שני מיליון תלמידי ישראל שבויים בידי מכחישת קורונה. היא התאהבה בעמדת המטיף בשער ובכותרות שנלוות לה. שגרת האזרחים חשובה לנו לא פחות מאשר לה, וכל ניסיון להציג את זה אחרת, כבר מעורר גיחוך".

עוד תקפו את שאשא ביטון: "במקום לדלג מאולפן לאולפן, שתשב לנהל דיאלוג נורמלי עם עמיתיה לשולחן קבלת ההחלטות. לסרב לחסן בבתי בספר? היא השתגעה לחלוטין? ההתנהלות של בנט איתה מעלה תהיות באשר ליכולת שלו לנהל את הממשלה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום