החבר החדש בליכוד: "לא יודע מי רצח את רבין"

שבועות בודדים לאחר שהכריז על הצטרפותו מחדש ל'ליכוד', משה פייגלין מטיל ספק בכך שיגאל עמיר רצח את ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, למרות שהוא הורשע בכך: "רב הנסתר על הנגלה" | אך יחד אם זאת הסתייג שאכן יגאל עמיר רצה לרצוח את רבין: "הוא אכן תכנן, ובכך אין ספק"

יאיר כלפה | פוליטי 29.7.2021 | 13:13

יגאל עמיר צילום: פלאש 90

לאחר שהצטרף מחדש למפלגת 'הליכוד', היום (חמישי) מתפרסם ראיון של משה פייגלין, בו הוא מטיל ספק בכך שיגאל עמיר רצח את ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין.

פייגלין אמר שלמרות שיגאל עמיר הורשע ועד היום במאסר, הוא לא יודע אם אכן רצח את ראש הממשלה לפני כ-25 שנה. יחד עם זאת, אמר שניתן, לדעתו, לקבוע כי עמיר אכן רצה לרצוח את רבין, אך הוא לא יודע אם הוא זה שביצע את הרצח.

"אין לי מושג אם יגאל עמיר אכן הרג את יצחק רבין", אמר יו"ר מפלגת 'זהות' לשעבר בראיון שהתפרסם ב'שביעי', "או שזה באמת היה סרק, או שהיה שם סיפור אחר. אין לי מושג. רב הנסתר על הנגלה, אני לא נכנס לזה".

"בדבר אחד אין ספק. יגאל עמיר אכן רצה להרוג את רבין. העובדה היא שהוא אכן תכנן, ובכך אין ספק. אגב, הוא עצמו אמר את מה שאני אומר. יגאל עמיר אמר הלכתי לכל ההפגנות, ראיתי שזה לא עוזר, הלכתי ויריתי ברבין", ציין.

פייגלין המשיך: "מה שהביא לרצח רבין זה לא ה'התנגדות לאוסלו'. זה שקר גמור שמפמפמים לנו עד היום במוח - שמי שהתנגד לאוסלו היה חלק מהרצח. בדיוק הפוך. מי שמנע את ההתנגדות לאוסלו, יצר את המציאות שהובילה לרצח".

"צריך להבין, מנהיג דמוקרטי מורידים מהשלטון בצורה דמוקרטית. רודן יורד מהשלטון בכדורי רובה, וההתנהלות של ממשלת השמאל מול מחאות הימין לאורך כל אותה תקופה של אוסלו הפכה את מדינת ישראל לרודנות מהותית במעטה דמוקרטי", סיכם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום