גנץ בראיון לתקשורת בפרסית: "תדאגו לאזרחי המדינה"

שר הביטחון בני גנץ התראיין לרשת ה-BBC בשפה הפרסית ואמר בין היתר כי "המשטר האיראני מוציא מיליארדים על הגרעין במקום לדאוג לאזרחי המדינה"

יענקי פרבר | מדיני 29.7.2021 | 13:26

בני גנץ בסיעת כחול לבן צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר הביטחון בני גנץ, אמר ביום שלישי בראיון מיוחד ל-BBC בשפה הפרסית כי "פרויקט הגרעין האיראני הוא איום לשלום העולם ולשלום האזור, וגם לביטחונה של מדינת ישראל".

שר הביטחון בני גנץ אמר בראיון, כי "יש פרדוקס בין העם האיראני, שהוא עם תרבות עשירה וחמה, והמשטר העריץ שפוגע בזכויות האדם של אזרחי איראן. מיליארדי דולרים הולכים בכל שנה לנשק גרעיני, טרור וחימושים ברחבי המזרח התיכון, במקום לעם האיראני שזקוק להם. יש מחסור במים, באוכל, בחשמל ועדיין איראן בוחרת להמשיך לפתח גרעין צבאי שיאיים על שלום העולם".

לדבריו, "האיראנים קרובים מאוד לנשק גרעיני בנושא ההעשרה, אך לא כה קרובים בנושאים אחרים. אנחנו יודעים היטב על תרגילי ההטעיה שלהם, ועל הניסיונות שלהם לרמות את מדינות העולם. אנחנו גם חושפים את המידע הזה. פרויקט הגרעין האיראני מאיים על יציבות העולם והאזור והוא אתגר לביטחונה של ישראל".

בנוגע לפעילות ישראל ציין גנץ: "ישראל תדע לדאוג לביטחונה. נשמור על חופש הפעולה ויכולתנו לפעול, אבל הנושא האיראני הוא נושא שהעולם צריך לנהוג בו בצורה ריאלית – לא באופן של תקוה לטוב אלא בפעולות ומעשים בפועל. כולנו מקווים שאיראן לא תתקדם עם פרויקט הגרעין, אבל המעשים בשטח הפוכים".

"יש לנו יכולות ואמצעים שלא אוכל לפרט עליהם, ואנחנו במוכנות גבוהה להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני. אני בטוח שבמשטר האיראני מודעים גם לחלק מהיכולות של ישראל", הוסיף.

גנץ פנה בסיום הראיון לעם האיראני ואמר: "אני הייתי שמח אם מי שצופה בנו היה מדמיין שכל המאמצים והמשאבים שתיארתי בראיון לפיתוח נשק גרעיני היו מועברים לטובת האזרחים האיראנים. להשקעות, תשתיות, חינוך ושירותי רפואה. לישראל ולעם האיראני היו בעבר יחסים מצוינים, ויש לנו הערכה גדולה לעם האיראני ולמורשתו, אבל אנחנו רואים שבשטח יש למשטר האיראני השפעה שלילית גם בנושא הגרעין וגם בנושא התמיכה בטרור במזרח התיכון. לא נוכל לשבת ולנוח ולעצום עיניים כשסכנה קיומית מרחפת מעל לראשינו ולכן אנחנו פועלים ונמשיך לפעול בכדי למנוע אותה ולפגוע בפיתוח הנשק הגרעיני ובטרור שמתפשט באזור על ידי איראן".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום